سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری اطلاع داد

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا/ براساس گزارشات منتشر گشته، سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری اطلاع داد.

سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری اطلاع داد

علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات هیات وزیران گفت: هزینه هایی که نهادهای دولتی و عمومی یا حتی اشخاص خصوصی در حوزه ساخت فرهنگسراها، اماکن فرهنگی، هنری و گردشگری انجام می دهند، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد. در واقع با این تصمیم، دولت از درآمدهای خود برای ترغیب سرمایه گذاری بخش خصوصی چشم پوشی می نماید تا این اماکن فرهنگی و هنری مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی موضوع دوم مصوب هیات وزیران را در راستای برخورد موثرتر با اقدامات ضد رقابتی گفت و گفت: براساس مصوبه دولت، مبلغ جریمه هایی که بنگاه های بزرگ انحصارگر به دلیل اقدامات ضد رقابتی و انحصاری از سوی شورای رقابت به پرداخت آن محکوم می شوند و همینطور جریمه هایی که بنگاه های انحصاری به دلیل عدم رعایت مصوبات شورای رقابت باید پراخت نمایند، متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا خواهد نمود. این تصمیم برای آن گرفته شد که در قیمت گذاری و رسیدن محصولات نهایی به دست مردم نظارت مؤثرتری داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42795

به "سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید