نمایشگاه های معروف گردشگری جهان

به گزارش مجله آزمون اول، نمایشگاه‌های بین‌المللی، یکی از بهترین فرصت‌هایی هستند که در آنها می‌توانید فرهنگ‌ها، صنایع و ایده‌های مختلف را از نزدیک تجربه کنید. اگر علاقه‌مند به سفر و گردشگری هستید، حتما باید شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی را در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.

نمایشگاه های معروف گردشگری جهان

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی 11 نمایشگاه معروف گردشگری در سراسر جهان بپردازیم که حتما باید آنها را تجربه کنید.

1. نمایشگاه جهانی اکسپو

اکسپو یا نمایشگاه بین‌المللی، یکی از معروف‌ترین و بزرگترین نمایشگاه‌های جهان است که هر 5 سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. این نمایشگاه، فرصتی فوق‌العاده برای کشور میزبان است تا فرهنگ و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد.

علاوه بر این، کشورهای مختلف نیز غرفه‌هایی در اکسپو دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با فرهنگ‌های گوناگون آشنا شوند. اکسپو بهترین جا برای چشیدن غذاهای سنتی، خرید سوغاتی‌های محلی، تماشای نمایش‌های زنده و آشنایی با فناوری‌های نوین است.

آخرین دوره اکسپو در سال 2020 در شهر دبی امارات برگزار شد که البته به دلیل همه‌گیری کرونا با محدودیت‌هایی همراه بود. قرار است دوره بعدی اکسپو در سال 2025 در شهر اوساکای ژاپن برگزار شود.

2. نمایشگاه توریسم مسافرت و گردشگری جهانی ITB

ITB یا International Tourism Bourse یکی از بزرگترین و مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری در سراسر جهان است که هر ساله در ماه مارس در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

بیش از 10 هزار غرفه‌دار از بیش از 180 کشور جهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و ده‌ها هزار نفر از صنعت گردشگری جهان نیز از آن بازدید می‌کنند. در ITB می‌توانید با آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، تورگردان‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری از سراسر دنیا آشنا شوید.

علاوه بر این، سمینارها و کنفرانس‌های متعددی در زمینه‌ی گردشگری و صنعت مسافرت در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود. اگر در حوزه‌ی گردشگری فعالیت می‌کنید، ITB یکی از بهترین فرصت‌ها برای به روز رسانی اطلاعات و یافتن شرکای تجاری جدید است.

3. گردشگری هند جهانی

ITB یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری منطقه‌ای در آسیا است که هر ساله در ماه سپتامبر در شهر گوا در هند برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، صدها غرفه‌دار از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری در هند و منطقه آسیای جنوب شرقی حضور می‌یابند.

گردشگری هند جهانی، فرصت مناسبی برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و صنایع دستی هند است. همچنین، می‌توانید در کنار دیدن غرفه‌ها، از کنفرانس‌ها و سمینارهای تخصصی مرتبط با گردشگری بهره ببرید.

جالب است بدانید یک بخش ویژه‌ی نمایشگاه، به معرفی صنایع دستی و گردشگری روستایی اختصاص دارد. بنابراین اگر علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ محلی هند هستید، حتما از این بخش دیدن کنید.

4. مسافرت و گردشگری عربستان

ATM یکی از مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری در منطقه‌ی خاورمیانه است که هر سال در ماه آوریل در شهر دبی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 4 روزه، بیش از 2800 غرفه‌دار از 62 کشور جهان حضور دارند و ده‌ها هزار نفر از صنعت گردشگری منطقه و جهان از آن بازدید می‌کنند.

عربستان، یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر سعی در توسعه‌ی گردشگری داشته و جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران فراهم کرده است. بنابراین ATM می‌تواند فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری این کشور و منطقه باشد.

5. بورس توریسم آسیا

ITB Asia یکی دیگر از نمایشگاه‌های مهم گردشگری است که هر سال در ماه اکتبر در شهر سنگاپور برگزار می‌شود. این نمایشگاه در واقع نسخه‌ای از نمایشگاه ITB برلین است که با هدف معرفی بازار گردشگری آسیا برگزار می‌شود.

غرفه‌داران ITB Asia عمدتا از کشورهای آسیایی هستند، اما حضور پررنگ کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز در آن دیده می‌شود. علاوه بر غرفه‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارهای آموزشی متعددی نیز برگزار می‌شود.

سنگاپور به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری و مرکز تجارت بین‌الملل، میزبان مناسبی برای برگزاری چنین نمایشگاهی است. اگر به دنبال فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی گردشگری آسیا هستید، ITB Asia انتخاب مناسبی خواهد بود.

6. نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور

FITUR یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری در اروپاست که هر سال در ماه ژانویه در شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 4 روزه، بیش از 10 هزار غرفه‌دار و 100 هزار بازدیدکننده از 165 کشور جهان حضور دارند.

غرفه‌های FITUR عمدتا معرف بازار گردشگری اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین است. همچنین، بخش ویژه‌ای از نمایشگاه به گردشگری سلامت و بهداشت اختصاص دارد که طی سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

FITUR بهترین جا برای آشنایی با صنعت گردشگری و مقاصد توریستی کشورهای اسپانیایی‌زبان در آمریکا و اروپاست. همچنین می‌توانید با آژانس‌های مسافرتی، تورگردان‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های اسپانیایی آشنا شوید و از نزدیک غذاها و نوشیدنی‌های سنتی این کشور را تست کنید.

در کنار FITUR، نمایشگاه‌های تخصصی دیگری مانند FITUR Gay (گردشگری دگرباشان)، FITUR Salud (گردشگری سلامت) و FITURtech (فناوری گردشگری) نیز برگزار می‌شود که می‌تواند جذابیت این رویداد را دوچندان کند.

7. بورس گردشگری مسکو

MITT یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری در روسیه و اروپای شرقی است که هر ساله در ماه مارس در شهر مسکو برگزار می‌شود. در طول 4 روز برگزاری MITT، بیش از 24 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

غرفه‌داران اصلی MITT را آژانس‌های مسافرتی، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های روسیه و کشورهای اروپای شرقی تشکیل می‌دهند. البته حضور پررنگ کشورهای دیگر نیز در این نمایشگاه دیده می‌شود.

MITT فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری عظیم روسیه است. مسکو و سن پترزبورگ دو مقصد بسیار محبوب برای گردشگران خارجی به شمار می‌روند و MITT می‌تواند درک بهتری از جاذبه‌های این دو شهر به شما بدهد.

8. نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین

CITM یکی دیگر از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری آسیا است که هر سال در ماه نوامبر در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه سه روزه، بیش از 130 هزار نفر از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری حضور می‌یابند. CITM بزرگترین نمایشگاه تخصصی گردشگری در شمال چین به شمار می‌رود و دارای بخش‌های تخصصی متعددی است.

از آنجا که چین یکی از مقاصد اصلی گردشگری در آسیاست، CITM می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با بازار عظیم گردشگری این کشور باشد. البته دسترسی به اطلاعات کامل در چنین نمایشگاه‌هایی در چین چندان آسان نیست.

9. نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین

ITB Berlin که در بخش‌های قبلی به آن اشاره شد، قطعا یکی از مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری در سطح جهان است. این نمایشگاه در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود و هر ساله چندین هزار شرکت از حدود 180 کشور جهان در آن حضور می‌یابند.

ITB Berlin علاوه بر معرفی صنعت گردشگری آلمان و اروپا، فرصت مناسبی برای آشنایی با تمام بخش‌های گردشگری در سطح جهان است. کنفرانس ITB Berlin نیز یکی از بزرگترین و معتبرترین کنفرانس‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود.

10. نمایشگاه بین‌المللی گردشگری لندن

WTM یا نمایشگاه جهانی سفر یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری اروپاست که هر سال در ماه نوامبر در شهر لندن انگلستان برگزار می‌شود.

بیش از 50 هزار نفر طی 3 روز برگزاری از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. WTM علاوه بر معرفی بازار گردشگری بریتانیا، به کشورهای دیگر اروپایی، آمریکا، آفریقا و آسیا نیز می‌پردازد.

سمینارها و کارگاه‌های آموزشی متعددی نیز در کنار WTM برگزار می‌شود که می‌تواند مفید واقع شود. البته شلوغی نمایشگاه در روزهای اول برگزاری، کمی دشوار و خسته‌کننده است.

11. بورس گردشگری JATA توکیو

JATA یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری در ژاپن و شرق آسیا است که هر سال در ماه سپتامبر در توکیو برگزار می‌شود. در این نمایشگاه سه روزه، بیش از 140 هزار نفر حضور می‌یابند.

علاوه بر معرفی صنعت گردشگری ژاپن، JATA صدها غرفه از کشورها و مناطق مختلف آسیا و اقیانوسیه را نیز در بر می‌گیرد. همچنین سمینارها و کارگاه‌های آموزشی بسیاری برای حرفه‌ای‌های صنعت گردشگری برگزار می‌شود.

ژاپن یکی از مقاصد بسیار محبوب گردشگری است و JATA می‌تواند دید خوبی نسبت به بازار گردشگری این کشور به شما بدهد. البته کمی شلوغی نمایشگاه، جزء جدایی‌ناپذیر تجربه‌ی آن خواهد بود!

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی 11 نمایشگاه و رویداد مهم گردشگری در سراسر جهان پرداختیم. حضور در چنین رویدادهایی می‌تواند تجربه‌ی ارزشمندی برای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌های صنعت گردشگری باشد. امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله، انگیزه‌ی بیشتری برای شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم گردشگری و آشنایی با فرهنگ‌ها و مقاصد جدید پیدا کرده باشید. موفق باشید.

انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5232

به "نمایشگاه های معروف گردشگری جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های معروف گردشگری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید