4 مورد از معروف ترین جاهای دیدنی آستارا

به گزارش مجله آزمون اول، در شمالی ترین نقطه ایران در استان گیلان درست در مرز بین ایران با جمهوری آذربایجان یکی از زیباترین شهرهای ایران یعنی آستارا واقع شده است. جاهای دیدنی آستارا که مجاورت این شهر با دریای خزر به وجود آمده است باعث می شود که مسافران زیادی به این شهر رویایی جذب شوند.

4 مورد از معروف ترین جاهای دیدنی آستارا

جاهای دیدنی آستارا شاید اغلب بخشی از طبیعت بی نظیر و فوق العاده زیبای آن باشند؛ اما آستارا جاذبه های تاریخی نیز کم ندارد. همراه خبرنگارانمگ با جاذبه های بی نظیر آستارا آشنا شوید.

آستارا جزء کدام استان است؟

این سوالی است که گاهی فکر خیلی ها را درگیر می کند. هم جواری این شهر زیبا با استان اردبیل و نزدیکی آن به گردنه حیران باعث شده که خیلی ها تصور کنند که این شهر بخشی از استان اردبیل است؛ اما در واقع آستارا شمالی ترین شهر استان گیلان است و درست در مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده است.

این شهر در شرق دریای خزر و درست در مرکز منطقه تالش قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی خاص آستارا و قرارگیری آن در یکی از استراتژیک ترین نقاط مرزی ایران باعث شده که این شهر از نظر تجاری نیز اهمیت خاصی پیدا کند و یکی از بزرگ ترین بازارهای مرزی را داشته باشد. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از جاذبه های دیدنی آستارا می پردازیم. می توانید در یک روز مهم ترین جاهای دیدنی رشت را نیز ببینید.

آبشار لاتون از جاهای دیدنی آستارا در تابستان

بدون شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایران و یکی از شگفت انگیزترین آبشارهای کشور، آبشار لاتون است که در نزدیکی آستارا قرار گرفته است. این آبشار که لقب یکی از بلندترین آبشارهای ایران را دارد از ارتفاع صد و پنج متری به پایین سرازیر می گردد.

در دامنه های شرق کوه پایدار اسپیناس و در میان جنگلی انبوه با گیاهان سرسبز، درختانی چون آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی؛ آبشاری چهارفصل و زیبا که یکی از سی آبشار بلند جهان است از میان صخره های سهمگین راه خود را به بیرون از دل کوه باز کرده است. این آبشار مرتفع شگفت انگیز که پنج متر هم عرض دارد از فاصله پانصدمتری نیز قابل رویت است. آبشار لاتون در نهایت به رودخانه لوندیل می ریزد و بعد از طی مسافتی هفده کیلومتری وارد دریای خزر می گردد.

سورتمه حیران از جاهای دیدنی آستارا و گردنه حیران

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آستارا و یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های توریستی ایران، سورتمه حیران است. این سورتمه طولانی ترین سورتمه و یکی از بزرگ ترین سورتمه های ایران است. این سورتمه که در دهکده توریستی تفریحی حیران واقع شده از سال 1394 به بهره برداری رسیده است.

قلعه تک آغاج یادگاری از تیمور جهان گشا

قلعه مریدلر یا قلعه دربند که در نزدیکی روستای عباس آباد آستارا واقع شده، یکی از جاهای دیدنی تالش آستاراست که قدمت آن به دوره حکومت سلجوقیان برمی گردد. در واقع این قلعه یکی از قلعه های به جای مانده از دوران لشکرکشی تیمورلنگ به آسیای غربی است و مکان اتراق تیمور جهان گشا در هنگام قشون کشی به سمت سنجر آباد بوده است. همچنین طی سال های 1326 تا 1329، این قلعه مرکز نورافکن مرزبانی آستارا بوده است.

تالاب استیل از جاهای دیدنی آستارا

ایران مملو از تالاب های زیبا و متنوع است و به هر گوشه وکنار آن که چشم بیندازید یک تالاب بی نظیر خواهید دید. اما یکی از مشهورترین این تالاب ها قطعا تالاب استیل است که یکی از مهم ترین جاهای دیدنی گیلان نیز به شمار می رود.

تالاب استیل از سال 1384 یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان به شمار می رود که به رشد مالی این استان کمک بسکمک کرده است. خوشبختانه در سال 1393 نیز با اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، در پی بارش های فراوان باران، وسعت این تالاب به میزان قابل توجهی افزایش یافت. فاصله این تالاب بی نظیر از مرکز شهر آستارا حدود هفت کیلومتر است و درست در کنار جاده اصلی تالش قرار گرفته است.

سخن پایانی

جاهای دیدنی آستارا همگی جزء بی نظیرترین جاهای دیدنی در استان گیلان محسوب می شوند. آستارا مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی است که هرکدام یک نمونه منحصر به فرد از جاذبه های گردشگری ایران محسوب می گردد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42602

به "4 مورد از معروف ترین جاهای دیدنی آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مورد از معروف ترین جاهای دیدنی آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید