آلمان درخواست یونان برای رسیدگی به غرامت های جنگ جهانی دوم را قانونی ندانست

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: سخنگوی دولت آلمان درخواست اخیر یونان برای رسیدگی به مطالبات این کشور از آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم را قانونی ندانسته و این مسئله را فیصله یافته دانست.

آلمان درخواست یونان برای رسیدگی به غرامت های جنگ جهانی دوم را قانونی ندانست

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن، برلین درخواست آتن برای رسیدگی به غرامت های جنگ جهانی دوم را قانونی ندانسته و آن را رد کرد.

به این ترتیب برلین با وجود تهدیدهای جدید از طرف آتن که باید مطالبات میلیاردی یونان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم را پرداخت کند این درخواست را شدیدا رد کرد.

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان در این راستا گفت: مسئله پرداخت غرامت ها و جبران خسارات برای یونان از نظر قانونی و سیاسی به صورت جامع و قطعی معین شده است.

وزیر دادگستری یونان روز گذشته در سخنانی آلمان را تهدید کرد در صورتی که توافقی بین دولت یونان و آلمان درباره مسئله غرامت های جنگ جهانی به وجود نیاید اموال و دارایی های این کشور را بلوکه می نماید.

سخنگوی دولت آلمان نخواست درباره این تهدید یونان اظهار نظری کند.

مارتین یاگر سخنگوی وزارت دارایی آلمان نیز گفت که ما در این باره هیچ مصاحبه و مذاکره ای را با طرف یونانی انجام نمی دهیم. وی همچنین گفت مسئله وام های اجباری که یونان در زمان اشغال آلمان اعطا نموده بود نیز مانند غرامت ها از نظر سیاسی و قانونی معین شده و مسئله ای فیصله یافته است.

زایبرت همچنین تاکید نمود که ما باید روی موضوعات حال و یک آینده خوب برای هر دو کشور تمرکز کنیم.

یاگر نیز اظهار نظر مشابهی را داشته و گفت ما باید مشترکا نگاه رو به جلویی داشته باشیم. سرزنش ها و انتقادهای از روی احساسات و برای تجدید نظر در اقدامات سابق در غلبه و برطرف مسائل فعلی کمکی نمی نماید. بنابرای توصیه ما این است که روی مسائلی تمرکز کنیم که در حال حاضر احتیاج به حل شدن دارند.

مسئله غرامت های جنگ جهانی دوم دهه ها است که مناسبات بین آلمان و یونان را خدشه دار نموده است. روز سه شنبه گذشته نخست وزیر یونان تصمیم گرفت که مجددا این مسئله را در دستور کار قرار داده و مورد آنالیز قرار دهد. برای این منظور یک کمیسیون متشکل از همه احزاب در مجلس این کشور تشکیل شد.

نخست وزیر یونان همچنین تاکید نمود که آلمان با ترفندها و حقه های حقوقی و قانونی از مذاکره کردن با یونان درباره غرامت های جنگ جهانی دوم شانه خالی می نماید.

حالا این مسئله غرامت های جنگ جهانی دوم در کنار مناقشات همچنان حل نشده بر سر بدهی های یونان مناسبات بین آتن و برلین را گرفتار چالش نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2631

به "آلمان درخواست یونان برای رسیدگی به غرامت های جنگ جهانی دوم را قانونی ندانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان درخواست یونان برای رسیدگی به غرامت های جنگ جهانی دوم را قانونی ندانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید