آلودگی هوای چین به ضرر آمریکایی ها خواهد بود

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: دانشمندان آمریکایی هشدار دادند که آلودگی شدید هوای چین تنها به این کشور محدود نشده و می تواند تاثیر منفی زیادی نیز بر سواحل غربی آمریکا داشته باشد.

آلودگی هوای چین به ضرر آمریکایی ها خواهد بود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز؛ دانشمندان آمریکایی بر این باورند که آلودگی شدید هوای چین می تواند تاثیر منفی زیادی بر وضعیت آب و هوایی کره و ژاپن داشته باشد و حتی به آمریکا نیز خواهد رسید.بر اساس این گزارش یک استاد دانشگاه واشنگتن بوتل در این باره تاکید نمود، انتقال آلاینده ها به وسیله اقیانوس آرام حداقل 4 تا 5 روز طول خواهد کشید و به مناطقی به ارتفاع 6 تا 20 هزار پا نیز خواهد رسید.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: مردمی که در ارتفاعات بالاتر زندگی می نمایند به شدت در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوای چین قرار دارند. دستیابی به راه حل اساسی برای حل و فصل این چالش با توجه به تنش در روابط سیاسی پکن و واشنگتن تا حد زیادی دست نیافتنی است.

یک استاد دیگر دانشگاه آمریکا نیز توضیح داد، کشورهای همسایه چین بیشترین زیان و ضرر را از بحران آلودگی هوای این کشور متحمل می شوند. البته دانشمندان بر این باورند که نقش آلودگی هوای چین نسبت در آلودگی هوای آمریکا نسبت به منابع آلودگی در داخل این کشور ناچیز و کم خواهد بود.

میزان آلاینده های هوا در چین سال جاری به طور غیر عادی و فوق العاده ای افزایش یافته است. یک مقام ارشد چینی نیز تاکید نمود این کشور باید طی سال های 2013 تا 2017 میلادی بیش از 1، 75 تریلیون یوان معادل 290 میلیارد دلار برای کاهش آلودگی هوا سرمایه کذاری کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2761

به "آلودگی هوای چین به ضرر آمریکایی ها خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوای چین به ضرر آمریکایی ها خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید