اخطار توئیتر به ترامپ به خاطر طرح ادعاهای نادرست

به گزارش مجله آزمون اول، شرکت پیام رسان توئیتر برای اولین بار به رئیس جمهور آمریکا به خاطر نشر ادعاهای نادرست درخصوص تقلب در انتخابات پیش رو در این کشور اخطار داد.

اخطار توئیتر به ترامپ به خاطر طرح ادعاهای نادرست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شرکت پیام رسان توئیتر برای اولین بار به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر نشر ادعاهای نادرست اخطار داد.

به نوشته روزنامه گاردین، ترامپ بارها از حساب شخصی توئیتری خود برای تهدید رهبران جهان به اقدام نظامی، نشر سخنان نژادپرستانه و دخالت در امور داخلی کشورها استفاده کرده است.

ترامپ همچنین روز سه شنبه پیامی توئیتری درباره قتل دستیار یکی از کنندگان کنگره در سال 2001 با هدف تخریب یکی از رسانه های آمریکایی، منتشر کرده است.

در نهایت توئیت روز سه شنبه رئیس جمهور آمریکا درخصوص نحوه برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایالت کالیفرنیا و حتمی دانستن تقلب در آن، واکنش شرکت توئیتر را به دنبال داشت.

شرکت توئیتر از 11 ماه می (22 اردیبهشت) قانون جدیدی را به اجرا گذاشته که طی آن حتی افراد برجسته و رهبران جهان را نیز درصورت نشر ادعاهای نادرست مورد بازخواست قرار می دهد.

به گفته سخنگوی توئیتر، اظهارات توئیتری اخیر ترامپ می تواند منجر به عدم مشارکت مردم در انتخابات سال جاری شده و قانون عدم دخالت و نشر اکاذیبی درخصوص رویه های انتخاباتی آمریکا را نقض کرده اند.

شرکت توئیتر در اخطاری به ترامپ از او درخواست کرد برای ادعاهای مطرح شده در این توئیت ها مدرک مستند ارائه کند.

ترامپ در واکنش به این اقدام توئیتر گفت: توئیتر آزادی بیان را به طور کامل سرکوب می کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه نمی دهم این اتفاق رخ دهد.

رئیس جمهور جنجالی آمریکا که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه به صورت پستی مخالف است، در توئیت های اخیر خود چندین ادعای غلط درخصوص احتمال تقلب در این شکل از رأی گیری را مطرح کرده است.

ترامپ پیشتر نیز فرمانداران چند ایالت را تهدید کرده بود اگر به خاطر شیوع ویروس کرونا انتخابات را به صورت غیرحضوری برگزار کنند، بودجه فدرال آن ها را قطع خواهد کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11998

به "اخطار توئیتر به ترامپ به خاطر طرح ادعاهای نادرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار توئیتر به ترامپ به خاطر طرح ادعاهای نادرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید