اروپا خواهان بازدید و تحقیقات کمیسر حقوق بشر از سین کیانگ شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت چین خواست به میشل باچله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اجازه دهد که در خصوص اتهام بدرفتاری با مسلمانان اویغور ایالت سین کیانگ و مردم تبت تحقیق کند.

اروپا خواهان بازدید و تحقیقات کمیسر حقوق بشر از سین کیانگ شد

با ما سفر کنید و با قیمت های تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بورل در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: بار دیگر از چین می خواهیم که به ناظران مستقل از جمله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اجازه دهد که از ایالت سین کیانگ بازدید نمایند. این بازدیدها مهم ترین اقدام برای ارزیابی مستقل، شفاف و بی طرفانه در خصوص نگرانی های شدید جامعه بین المللی است.

به گزارش خبرنگاران، کشورهای غربی از هفته گذشته با هدف فشار بر چین اقدام هماهنگی را شروع نموده و به بهانه شرایط موجود در سین کیانگ، اتهاماتی را متوجه پکن کردند. در این راستا ابتدا انگلیس موضوع سین کیانگ را در نشست شورای امنیت سازمان ملل عنوان نمود.

به دنبال انگلیس، کانادا روز چهارم اسفند با تصویب قطعنامه ای که لازم الاجرا نیست رفتار چین با مسلمانان اویغور را نسل کشی دانست. این قطعنامه که به پیشنهاد حزب محافظه کار مخالف دولت به رای گذاشته شد با 266 رای موافق و بدون رای مخالف تصویب شد.

در ادامه این اقدامات، اتحادیه اروپا نیز خواهان دسترسی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به سین کیانگ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22053

به "اروپا خواهان بازدید و تحقیقات کمیسر حقوق بشر از سین کیانگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا خواهان بازدید و تحقیقات کمیسر حقوق بشر از سین کیانگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید