افزایش سقف نمره زبان آزمون ارشد پزشکی از سال آینده

به گزارش مجله آزمون اول، دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای افزایش سقف نمره زبان در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال آینده خبر داد.

افزایش سقف نمره زبان آزمون ارشد پزشکی از سال آینده

دکتر جمشید حاجتی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر از افزایش ضریب زبان در آزمون های PH.D و کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش ضریب از سال جاری اجرایی می شود و قرار است و بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی این میزان مجدداً در سال 99 افزایش خواهد یافت اما باید نتایج وضعیت سال جاری به این شورا فرستاده شود تا بر اساس آن روند آن در سال های آینده بررسی شود.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت همچنین گفت: در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی در گذشته سقفی برای زبان مشخص نشده بود اما اخیراً این سقف زبان برای داوطلبان این آزمون نیز پیش بینی شده است. مثلاً در گذشته مهم نبود داوطلب چه درصدی از درس زبان را کسب کند، اما در حال حاضر علاوه بر اینکه کل آزمون کارشناسی ارشد سقف مشخص دارد برای برای اولین بار سقفی در درس زبان مشخص شده است و داوطلب باید 25 درصد کل نمره زبان را کسب کرده باشد.

دکتر حاجتی گفت: بعد از ارزیابی های مجدد ممکن است سقف آزمون زبان دانشجویان رشته علوم پزشکی در دوره کارشناسی ارشد در سال های آینده افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه تغییری در روال آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی وزارت بهداشت ایجاد نشده است، گفت: با توجه به اینکه مخاطبان این آزمون ها افرادی هستند که از قبل برای شرکت در آن به لحاظ شکل آزمون، ضرایب، سوالات، منابع و مصاحبه برنامه ریزی می کنند. بنابراین اگر تغییری در روند انجام این آزمون ها انجام شود، از مدت ها قبل به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی ، بهداشت و تخصصی در خصوص افزایش ظرفیت دانشجو در آزمون های کارشناسی ارشد و PH.D علوم پزشکی نیز گفت: یکی از مهمترین بحث هایی که در وزارت بهداشت پیگیری می شود بررسی نیاز به نیروی انسانی در رشته های مختلف است. این مطالعه از حدود سه سال پیش شروع شده و اگر نتایج این مطالعه مشخص شود ممکن است ظرفیت های پذیرش در رشته های مختلف پزشکی تغییر کند.

دکتر حاجتی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی برای سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نکرده است. البته با توجه به تنگناهای دانشگاه ها در تأمین بودجه تحصیلات تکمیلی به خصوص در حوزه خاتمه نامه ها، این مراکز تمایلی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1265

به "افزایش سقف نمره زبان آزمون ارشد پزشکی از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سقف نمره زبان آزمون ارشد پزشکی از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید