افزایش 10 برابری محصول با استفاده از بذرهای اصلاح شده

به گزارش مجله آزمون اول، معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با استفاده از بذرهای اصلاح شده و هیبریدی در بعضی مزارع قزوین شاهد رشد 7 تا 10 برابری فراوری محصول بودیم.

افزایش 10 برابری محصول با استفاده از بذرهای اصلاح شده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مجید اسماعیلی ادامه داد: فراوری انبوه و استفاده از این بذرها به جای بذرهای سنتی باعث شده تا با کاهش سطح زیر کشت، در فراوری محصولات هرساله با رشد یا حفظ میزان فراوری روبرو باشیم که مصداق عینی در کشاورزی مدرن و علمی است و با استفاده از آن شاهد جهش فراوری در مزارع خواهیم بود.

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر بذر گندم و کلزا در قزوین از نوع هیبریدی است و موجب شده تا عملکرد و فراوری این محصولات در مقایسه با میزان کشت قابل توجه باشد.

وی اضافه نمود: باید توجه داشت که رشد چند برابری فراوری در اراضی با استفاده از بذرهای اصلاح شده نسبت به بذرهای معمولی و سنتی در شرایطی رقم می خورد که تغییری در میزان آب و شرایط خاک نداریم.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اعلام کرد: در حال حذف ارقام محلی و سنتی گندم در اراضی کشاورزی استان هستیم. هرساله 60 تا 65 درصد بذرهای گندم مزارع آبی و 40 درصد بذرهای مزارع گندم دیم را با استفاده از بذرهای اصلاح شده بازیابی می کنیم.

وی ادامه داد: با استفاده از بذرهای هیبریدی در کوشش هستیم تا میزان استفاده از مزارع دیم را افزایش دهیم که در این خصوص سال جاری شاهد رشد 6 درصدی کشت گندم در این اراضی بودیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10392

به "افزایش 10 برابری محصول با استفاده از بذرهای اصلاح شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 برابری محصول با استفاده از بذرهای اصلاح شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید