افزونه جدید موزیلا حامی امنیت کاربران خواهد بود ، از انتخاب رمزهای عبور ایمن تا راه اندازی سیستم ضد هک

به گزارش مجله آزمون اول، افزونه جدید موزیلا فایرفاکس به کاربران اجازه می دهد نه تنها در انتخاب رمزهای عبور قوی تر عمل نمایند، بلکه می تواند نشان دهد سیستم ما در معرض خطر هک شدگی واقع شده است یا خیر.

افزونه جدید موزیلا حامی امنیت کاربران خواهد بود ، از انتخاب رمزهای عبور ایمن تا راه اندازی سیستم ضد هک

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، موزیلا خدماتی به نام Firefox Monitor را راه اندازی نموده تا آنالیز کند که آیا اطلاعات شخصی شما مورد هجوم هکرها قرار گرفته یا خیر.

این سرویس اجازه می دهد آدرس ایمیل خود را تایپ کنید و متوجه شوید که آیا حساب شما در میان صدها میلیون نفری است که با هک های یاهو، لینکدین و سایر سایت ها ارتباط دارند یا خیر. فایرفاکس به شما اجازه می دهد که آدرس ایمیل خود را برای هشدار هک های آینده ثبت نام کنید.

ثبت نام حسا کاربری شما در این سیستم یاری می نماید پیشگیری انجام داده و پیش از وقوع یک ماجرای تلخ از آن جلوگیری کنید. البته این افزونه جدید نمی تواند مانع از هک های عمده در شرکت های بزرگ گردد اما هنوز هم می تواند برای اینکه بدانید کدام کلمه عبورتان باید تغییر کند مفید باشد.

همچنین اگر قصد داشته باشید یک سیستم مدیریت رمز عبور یا احراز هویت دوگانه داشته باشید، این افزونه به شما یاری شایانی خواهد نمود.

به نظر می رسد این سامانه حتی برای پاکسازی انواع داده هایی که در کوها جا مانده اند موثر خواهد بود اما موزیلا به طور خاص در خصوص ویژگی های جانبه افزونه خود توضیحی ارائه ننموده است.

موزیلا در بیانیه ای گفت: این اولین مرحله از فایرفاکس مانیتور است تا به امنیت همه مصرف کنندگان بیشتر توجه کند به ویژه زمانی که کاربران در معرض خطر نقض حریم اطلاعات هستند. ما قصد داریم ویژگی های بیشتری را در چند ماه آینده برای فایرفاکس ارائه کنیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 71

به "افزونه جدید موزیلا حامی امنیت کاربران خواهد بود ، از انتخاب رمزهای عبور ایمن تا راه اندازی سیستم ضد هک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزونه جدید موزیلا حامی امنیت کاربران خواهد بود ، از انتخاب رمزهای عبور ایمن تا راه اندازی سیستم ضد هک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید