اقشار آسیب پذیر از کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند

به گزارش مجله آزمون اول، استاندار خراسان جنوبی گفت:به همت دفتر اجتماعی استانداری و با استفاده از ظرفیت دستگاه های حمایتی، اقشار و گروه های آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شدند.

اقشار آسیب پذیر از کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند

به گزارش از ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی به تأثیر سوء بیماری کرونا بر بعضی کسب و کار ها اشاره نمود و گفت:به همت دفتر اجتماعی استانداری و با استفاده از ظرفیت دستگاه های حمایتی، اقشار و گروه های آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شدند.

او با بیان اینکه دستفروشان، عرضه نمایندگان کالا و خدمات در روزبازارها و کارگران ساختمانی از جمله این افراد هستند، اضافه کرد: معتمدیان هدف از شناسایی این افراد را بهره مندی آنان از بسته های حمایتی و اقلام بهداشتی برشمرد.

معتمدیان ادامه داد: بنا به اطلاعات وزارت بهداشت، پیک اصلی شیوع کرونا تا 15 فروردین است که اگر مردم را مجاب کنیم در خانه بمانند و ارتباطات اجتماعی را قطع نمایند، می توانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذاریم.

استاندار خراسان جنوبی در تشریح اقدامات استان در زمینه مهار بیماری کرونا بیان نمود: مهم ترین اقدام ستاد، کوشش برای تأمین اقلام بهداشتی مورد احتیاج استان بوده است.

او از رایزنی با فراوری نمایندگان داخل و خارج کشور برای تهیه ماسک، مواد ضدعفونی نماینده و دستکش مورد احتیاج استان اطلاع داد و ادامه داد: همچنین حمایت از واحد های فراوریی مرتبط در استان به منظور تهیه مواد ضدعفونی نماینده، فعال کردن چندین کارگاه فراوری ماسک از اهم این اقدامات بوده است.

معتمدیان با تأکید بر این که چندین عامل در گذر از این بحران تأثیر گذارند، توضیح داد: ادامه همکاری ها و هم افزایی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و همچنین تقویت روحیه کادر درمانی، پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مقابله با بیماری ایستاده اند از عوامل بسیار مؤثر در گذر از بحران موجود هستند.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: حفظ آرامش مردم و در عین حال ایجاد این دغدغه که همراهی آن ها با در خانه ماندن و محدود کردن ارتباطات اجتماعی در مهار بیماری مؤثر است، اهمیت بسیار بسزایی در مدیریت شرایط موجود دارد.

او با اشاره به قدرت سرایت ویروس کرونا بر شناسایی زودهنگام افراد مبتلا تأکید کرد و اظهار کرد: با شناسایی به موقع افراد بیمار، کنترل شرایط اطرافیان آن ها برای تشخیص قطعی بیماری و در نهایت جداسازی بیماران از افراد سالم می توان مانع شیوع بیماری شد.

معتمدیان بیان کرد: با اجرای دقیق طرح غربالگری و قرنطینه بیماران در کلان کشور، در بعضی مناطق آمار مبتلایان با کاهش روبرو بوده است.

ی

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8551

به "اقشار آسیب پذیر از کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقشار آسیب پذیر از کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید