انفجار در کابل، 2 نفر زخمی شدند

به گزارش مجله آزمون اول، رسانه های افغانستان از وقوع یک انفجار در پایتخت این کشور با 2 زخمی خبر می دهند.

انفجار در کابل، 2 نفر زخمی شدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، شبکه تلویزیونی طلوع هم اکنون از وقوع یک انفجار در شهر کابل پایتخت افغانستان اطلاع داد.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، پلیس کابل با انشتار بیانیه ای در این خصوص بیان نمود: یک دستگاه خودروی لندکروز متعلق به وزارت توسعه روستایی در ناحیه هفتم امنیتی شهر کابل در منطقه ده دانا واقع در میدان پل حسن هدف بمب مغناطیسی نهاده شد.

در بیانیه پلیس کابل در این خصوص آمده است: در این انفجار که ساعت 17:14 به وقت محلی روی داد، 2 نفر زخمی شده اند.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

این در حالیست که دومین دُور از فرایند مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر 7 ژانویه 2021 شروع شد؛ اما هیئت های مذاکره نماینده پیرامون پیشرفت در این مذاکرات هیچ بیانیه امیدوار نماینده ای را منتشر ننموده اند.

لازم به ذکر است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم در سال های 2001 و 2003 به کشور های افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت ها و ناآرامی ها در این دو کشور نتیجه ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیرو های اشغالگر خارجی باید تا پایان ماه مارس امسال میلادی خاک افغانستان را تَرک نمایند؛ توافقی که کشور های غربی عضو ناتو دائماً در کوشش برای نقض آن به بهانه های مختلف هستند.

از سوی دیگر و با تشدید حوادث امنیتی پس از وقوع سلسله انفجار های اخیر در افغانستان، محور غربی به ویژه کشور هایی که نیرو های اشغالگر خود را در قالب اعضای ناتو در این کشور مستقر نموده اند، با بهانه های مختلف به دنبال نقض توافق آمریکا با طالبان برای خروج از افغانستان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21841

به "انفجار در کابل، 2 نفر زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در کابل، 2 نفر زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید