ایران و آمریکا علیه روسیه، اتحادیه جهانی کشتی چه خواهد کرد؟

به گزارش مجله آزمون اول، در حالیکه فدراسیون کشتی روسیه شدیدا پیگیر برگزاری رقابت های جهانی بزرگسالان در سال 2020 است، اما ایران و آمریکا مخالف جدی برگزاری این رقابت ها هستند.

ایران و آمریکا علیه روسیه، اتحادیه جهانی کشتی چه خواهد کرد؟

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره اظهارات دکتر بابک شادگان رییس کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر مخالفت جدی ایران و آمریکا با طرح روسیه برای برگزاری رقابت های جهانی بزرگسالان در سال 2020، اظهار کرد: این موضوع کاملا درست است و روس ها شدیدا پیگیر برگزاری رقابت های جهانی در سال 2020 هستند. در مقابل، ایران و آمریکا نیز در جهت لزوم حفاظت از سلامت ورزشکاران، صراحتا مخالفت خود را با برگزاری این رقابت ها در سال 2020 به اتحادیه جهانی اعلام کرده اند.

او در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون ایران مخالف برگزاری مسابقات جهانی در رده های سنی پایه نیست، شرح داد:اتحادیه جهانی قرار است در نیمه دوم مرداد ماه در این خصوص تصمیم گیری نهایی را داشته باشد. ما مخالف برگزاری رقابت های جهانی 2020 در رده های دیگر نیستیم اما با توجه به اینکه سال آینده المپیک در پیش است و از سوی دیگر نیز زمان زیادی نداریم، لازم است کشتی گیران پس از ماه ها تمرینات خارج از اردو، ابتدا به شرایط مناسب بدنی برسند و پس از آن با اجرای چرخه انتخابی تیم های ملی، برای شناخت ترکیب تیم های ملی اقدام کنیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه اولویت نخست کشتی ایران کسب موفقیت در المپیک 2021 توکیو است، گفت: در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و همچنین در پیش بودن المپیک، نمی توانیم سلامت ورزشکارانمان را با حضور در رقابت های جهانی به خطر بیندازیم. شرایط کشور ما، آمریکا و دیگر نقاط جهان بدلیل شیوع کرونا مساعد نیست و باید ابتدا در جهت حفاظت از سلامت کشتی گیرانمان برنامه ریزی کنیم. به اعتقاد ما برگزاری رقابت های جهانی، سلامت کشتی گیران را به خطر می اندازد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر اتحادیه جهانی رای به برگزاری این رقابت ها بدهد، موضع ایران چه خواهد بود، گفت: تصمیم گیری در اینباره پس از اعلام نظر قطعی اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود. پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی نظر خود را اعلام کند، ما نیز درباره آن فکر خواهیم کرد تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13350

به "ایران و آمریکا علیه روسیه، اتحادیه جهانی کشتی چه خواهد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و آمریکا علیه روسیه، اتحادیه جهانی کشتی چه خواهد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید