بازداشت عضو سابق پارلمان بحرین به خاطر انتشار توئیتی با مضمون تحریم انتخابات

به گزارش مجله آزمون اول، دادستان بحرین دستور بازداشت یک مخالف در این کشور را به جرم انتشار توییتی علیه انتخابات آتی بحرین، صادر کرد. او پیشتر عضو پارلمان بوده است.

بازداشت عضو سابق پارلمان بحرین به خاطر انتشار توئیتی با مضمون تحریم انتخابات

به گزارش خبرنگاران، این مخالف بحرینی اخیرا درباره انتخابات ماه جاری در این کشور توییت نموده بود، انتخابات را تحریم خواهم کرد. این مخالف یکی از اعضای سابق پارلمان بحرین است.

مهنا الشایحی، دادستان بحرین و رئیس کمیته تحقیقات درباره جرائم انتخاباتی تاکید نمود، بازداشت این مرد به دلیل انتشار یک توییت بوده است.

الشایحی اضافه نمود: توییت این متهم حاوی تحریک بحرینی ها به مشارکت نکردن در انتخابات شهرداری ها و پارلمانی آتی بود به نحوی که موجب آسیب به آزادی رای گیری و تاثیرگذاری بر سلامت روند انتخابات و اختلال در آن می گردد.

موسسه حقوق و دموکراسی بحرین که دفترش در لندن قرار گرفته است، تاکید نمود، متهم علی راشد العشیری، عضو سابق پارلمان این کشور و از اعضای جمعیت الوفاق (بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور) است.

العشیری در توییتی بیان کرد که او به همراه خانواده اش انتخابات آتی را تحریم خواهند کرد.

او در ادامه نوشت: برخی هنوز سوال می نمایند که آیا در انتخابات شرکت خواهی کرد؟ گویا آنها در بحرین زندگی نمی نمایند و از وضعیت سیاسی بحران زده کشور اطلاعی ندارند.

وی همچنین نوشت: من یک شهروند بحرینی محروم از حقوق سیاسی و مدنی ام هستم، بنابراین من و خانواده ام انتخابات پارلمانی و شهری را تحریم خواهیم کرد و مخالف قانون انزوای سیاسی هستیم.

مسئولان رژیم آل خلیفه در بحرین دو جریان سیاسی مخالف اصلی در این کشور یعنی جمعیت الوفاق و جمعیت دموکراتیک کار (وعد) را از معرفی کاندیداهای خود به پارلمان محروم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 237

به "بازداشت عضو سابق پارلمان بحرین به خاطر انتشار توئیتی با مضمون تحریم انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت عضو سابق پارلمان بحرین به خاطر انتشار توئیتی با مضمون تحریم انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید