برگزاری چالش کاهش جدایش سیم فلزی از آمیزه لاستیکی و افزایش چسبندگی آن با نانومواد

به گزارش مجله آزمون اول، شرکت شاخص با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو چالش نوآوری با عنوان چالش کاهش جدایش سیم فلزی از آمیزه لاستیکی و افزایش چسبندگی آن در محل بلتِ تایر TBR با استفاده از نانومواد را برگزار می نماید.

برگزاری چالش کاهش جدایش سیم فلزی از آمیزه لاستیکی و افزایش چسبندگی آن با نانومواد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، در ادامه چالش های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکار های حل مسائل صنعتی و برطرف احتیاج های فناورانه کشور، شرکت شاخص با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به برگزاری یک چالش نوآوری در پلتفرم آی چلنج (www.ichallenge.ir) می کند. این چالش نوآوری به دنبال توسعه راهکار هایی مبتنی بر فناوری نانو برای افزایش چسبندگی محل بلت سیمی است.

یکی از مسائل ناوگان حمل بار و مسافر در سال های قبل دشواری نصب تایر به علت استفاده از تیوب و فلاپ بود. علاوه بر این موضوع وزن مجموعه محور، رینگ های فولادی و تایر ها نیز سبب بالا رفتن وزن خودرو و کاهش ظرفیت حمل بار و مسافر می شوند. به منظور برطرف این مسائل نسل جدید تایر های TBR تمام سیمی یا تایر های رادیال برای استفاده در انواع وسایل حمل بار و مسافر وارد بازار شد. تایر های TBR حدود 24 سال پیش در اروپا و 19 سال پیش در آمریکا، با ساختاری متفاوت از تایر های معمولی فراوری شدند و مورد استقبال قرار گرفتند؛ تا جایی که این تایر ها کاملاً جایگزین تایر های معمولی شدند. در ساخت این گونه تایر ها از الیاف نخی یا سیم های فولادی استفاده می گردد. سیم های فلزی با روکش برنجی از اجزا اصلی استحکام بخشی در محل های خاصی از تایر بادی یا پنوماتیک، نظیر بلت هستند که به فراوریکننده امکان بهینه سازی بسیاری از خواص فیزیکی تایر مانند استحکام، سفتی، مدول کششی، پایداری و یکنواختی ساختار را می دهند. در این راستا شرکت شاخص با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به دنبال توسعه راهکار ها و روش هایی مبتنی بر فناوری نانو برای افزایش چسبندگی محل بلت سیمی است؛ به طوری که نانوفیلر ها یا نانوکامپوزیت های موجود در آمیزه بتوانند با سطحِ پوشش داده شده سیم برهم کنش دهند یا با ایجاد پیوند عرضی باعث افزایش استحکام فصل مشترک شوند.

بنابر اعلام دبیرخانه چالش های فناوری و نوآوری نانو شرکت های دانش بنیان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، و سایر پژوهشگران و فناوران علاقمند تا تاریخ 15 شهریور ماه فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند. پس از اتمام مهلت ثبت طرح ها و غربال آن ها (ارزیابی اولیه غیرحضوری)، داوری حضوری طرح ها انجام خواهد شد و پایان طرح های برگزیده به مرحله دوم راه خواهند یافت. برگزیدگان مرحله نخست، 3 ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و مالی، یک نمونه آزمایشگاهی مطابق با طرح اولیه خود بسازند یا نمونه اولیه خود را تکمیل کنند. شرکت کنندگان برگزیده در مرحله اول، در جریان مرحله دوم چالش (ساخت نمونه آزمایشگاهی) به صورت گام به گام با پیشبرد طرح خود تا سقف 7 میلیون تومان تسهیلات حمایتی شامل یاری هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو را طی مرحله دوم دریافت خواهند نمود. دریافت تایید فنی نمونه های اولیه در این مرحله منوط به تکمیل مستندات آزمایشگاهی و ارائه نتایج آزمون های مشخص شده خواهد بود. برنده نهایی چالش علاوه بر جوایز نقدی 30 میلیون تومانی، می تواند از سایر حمایت های تجاری سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بهره مند گردد.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات چالش (نحوه ثبت نام، شرایط ارسال راهکار، جوایز و…) به نشانی Ichallenge.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14968

به "برگزاری چالش کاهش جدایش سیم فلزی از آمیزه لاستیکی و افزایش چسبندگی آن با نانومواد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چالش کاهش جدایش سیم فلزی از آمیزه لاستیکی و افزایش چسبندگی آن با نانومواد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید