برگزاری کشوری جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری ویژه آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش اسثتایی گفت که جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری سال قبل به صورت استانی برگزار گردید و در امسال این جشنواره به صورت متمرکز کشوری برای تمامی معلمان و دانشجو آموزش و پرورش استثنایی و معلمان رابط طرح تلفیقی فراگیر برگزار خواهد شد.

برگزاری کشوری جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری ویژه آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف توسعه کیفی منابع انسانی واستفاده از فناوری های نوین در آموزش با دو رویکرد انفرادی و درس پژوهی و به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: شیوه نامه اجرایی این جشنواره تدوین شده است و دراین شیوه نامه 50 موضوع برای حضور معلمان در این جشنواره و در بخش های آموزشی، پرورشی، توانبخشی، تربیت بدنی و بهداشت پیشنهاد شده است.

معاون وزیر در ادامه خواهان پیگیری نهضت توان افزایی شد و اظهار کرد: یکی از فعالیت های عظیم سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین تجهیزات آموزشی، یاری آموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه در قالب نهضت توان افزایی است و شناسایی منابع تامین این طرح از جمله خیرین، دستگاه ها و نهاد ها از جمله ضروریات طرح است که احتیاجمند پیگیری است.

حسینی با بیان اینکه آموزش های مجازی و برخط از ضروریات زیست بوم کرونا است اظهار کرد: تا انتها سال درهراستان یک پایگاه جامع آموزش مجازی با ظرفیت آموزش آنلاین به 2 هزار دانش آموز استثنایی راه اندازی خواهد شد و شیوه نامه ایجاد این پایگاه ها به زودی به استان ها ارسال خواهد شد.

وی اضافه نمود: دانش آموزان تلفیقی فراگیر از جمله دانش آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند که در راستای ارائه خدمات کیفی تر به این دانش آموزان شورای راهبری فراگیر سازی با حضور صاحبنظران درون و برون سازمانی تشکیل شده است.

حسینی با بیان اینکه هدف پوشش 99 درصدی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در امسال محقق شده است اظهار کرد: استان ها بر اساس عملکردشان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی رتبه بندی خواهند شد و از استان های برتر تقدیر بعمل خواهد آمد.

معاون وزیر با اشاره به طرح راهنمایی گفت: تامین تجهیزات فناورانه مورد احتیاج تمامی دانش آموزان در قالب طرح راهنمایی با راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در وزارت آموزش و پرورش کلید خورده است.

وی اضافه نمود: با توجه به استقرار دبیرخانه طرح راهنمایی در آموزش و پرورش استثنایی، اعضای دبیرخانه باید روزانه و به صورت مستمر به وسیله ارتباط با دوایر مختلف وزارتخانه پیگیر اجرای طرح باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20040

به "برگزاری کشوری جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری ویژه آموزش و پرورش استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کشوری جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری ویژه آموزش و پرورش استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید