بهره برداری علمی از شقایق ایرانی شتاب می گیرد

به گزارش مجله آزمون اول، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بهره برداری علمی از شقایق ایرانی شتاب می گیرد.

بهره برداری علمی از شقایق ایرانی شتاب می گیرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یکصد و ششمین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی با هدف ایجاد هماهنگی، تعامل و هم افزایی دست اندرکاران و سیاست گذاران صنعت گیاهان دارویی کشور و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار گشت.

محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ابتدای جلسه بیان نمود: در آنالیز ظرفیت های گیاهان دارویی، جنبه های مختلف مالی و اجتماعی آن از جمله زنجیره ارزش، ارزش صادراتی، نقش آن در ارتقاء سلامت جامعه، ایجاد اشتغال و یاری به توسعه پایدار کشور باید مورد توجه برنامه ریزان و مجریان ذیربط قرار گیرد.

وی اضافه نمود: یکی از گیاهان دارویی ارزشمند که بومی ایران بوده و از مشتقات آن در صنعت فراوری داورهای گیاهی استفاده می گردد، شقایق ایرانی است، این گیاه به تنهایی ظرفیت یک داروخانه را دارد و از مواد موثره آن ده ها نوع دارو و فرآورده های دارویی با رویکرد صادراتی به دست می آید.

عصاره در ادامه گفت: البته با توجه به رویش این گیاه در عرصه های منابع طبیعی کشور باید بهره برداری از آن با هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی متولی در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه نمود: ایجاد زیر ساخت های لازم و حمایت از حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان در این عرصه، یکی از پیش نیازهای لازم است، همچنین هر گونه برداشت از مراتع، فرآوری و استحصال مواد موثره گیاهان دارویی از جمله شقایق ایرانی باید با تاکید بر جنبه های علمی آن و بر اساس استفاده از نتایج تحقیقات انجام گرفته، صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3790

به "بهره برداری علمی از شقایق ایرانی شتاب می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری علمی از شقایق ایرانی شتاب می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید