بیش از 97 درصد جمعیت کاشمر غربالگری کرونا شدند

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: تا کنون 97.77 درصد جمعیت شهرستان کاشمر غربالگری شدند که تست 25 درصد آن ها مثبت اعلام شد.

بیش از 97 درصد جمعیت کاشمر غربالگری کرونا شدند

محمد جواد یزدانی عنوان نمود: در حوزه نمونه گیری افرادی که دارای علائم و یا بیماری زمینه ای هستند، رتبه اول را در سطح استان داریم. با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای مقابله و کنترل کرونا هیچ گاه به 50 درصد بستری نرسیدیم و برای کادر بهداشتی با کمبود هیچ وسیله ای روبرو نشدیم.

وی با اشاره به خدمات حوزه سلامت در ایام بیماری کرونا گفت: حدود 90 روز می گذرد که کشور درگیر ویروس کرونا شده و کاشمر نیز به عنوان یکی از شهرستان های کشور درگیر این موضوع بوده است.

یزدانی بیان نمود: کوشش ها، ایثارگری ها و مجاهدت های افراد زیادی موجب شد تا بیماری کرونا طی این مدت در شهرستان حالت بحرانی به خود نگیرد و با یک مدیریت صحیح و اصولی این شرایط مدیریت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر اضافه نمود: بیشترین حجم خدمت و کمترین آسیب را در این مدت داشته ایم. اگرچه قبل از طرح تحول سلامت آمار صحیحی از شرایط حوزه بهداشت در شهرستان نداشتیم اما با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت تمامی خانوارها با مشخصات کامل تحت پوشش قرار گرفتند و روز به روز تمام خانواده ها تحت مراقبت های بهداشتی قرار گرفتند.

وی عنوان نمود: همزمان با شیوع ویروس کرونا در دوره اول بیش از 97 درصد مردم شهرستان کاشمر تحت مراقبت قرار گرفتند و بیماران شناسایی و با درمان به موقع از هجوم به بیمارستان ها و ایجاد بحران جلوگیری شد.

یزدانی گفت: در اقدام دوم از 30 هزار نفری که باید مجدد مراقبت شوند و تحت پوشش قرار بگیرند شامل بیماران دیابتی، فشار خون، سالمندان، مادران باردار و... 29 هزار و 400 نفر تا کنون تحت مراقبت قرار گرفتند و به تمامی آن ها آموزش های لازم داده شد و به موقع تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در حوزه درمان از ابتدا تدارکات حوزه بیماری را پیش بینی کردیم و هیچ نگرانی نداشتیم و خوشبختانه تا کنون که حدود 300 بیمار در حوزه بیماران مشکوک بستری شدند تمامی همکاران با جدیت کوشش های بسیاری داشتند. اگرچه هنوز هم تعدادی بیمار در بیمارستان بستری هستند اما پزشکان، پرستاران و همکاران با همان ایثار، عشق و فداکاری به صورت جدی مشغول فعالیت هستند، علاوه بر بیماران کرونایی طی این مدت خدمات همکاران در دیگر حوزه های جراحی، زایشگاه و... همچنان در حال اجرا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر اضافه نمود: کاشمر طی چهار سال گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی خدمات بسیاری به همت بسیاری از خیرین، مدیران و نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد، طی این مدت ای.سی.یوهای شهرستان تجهیز کامل شدند.

وی از تهیه 5 ونتیلاتور غیر تهاجمی که از آخرین مدل های موجود است، برای کاشمر اطلاع داد و بیان نمود: طی چند روز گذشته بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات ای.سی.یو جدید وارد شهرستان شد.

یزدانی عنوان نمود: در این مدت بالغ بر 3.5 میلیارد تومان از اعتبارات کرونا برای اجرای پروژه های نیمه تمام و حفظ زیرساخت های حوزه سلامت تخصیص یافت؛ همچنین نمونه گیری از بیمارانی که توسط بهورزان و مراقبین سلامت شناسایی شدند از دیگری اقدامات اجرا شده است.

وی گفت: تا به امروز بیش از 750 مورد نمونه در قسمت سرپایی و 250 مورد نمونه در قسمت بستری به استان ارسال شده و شهرستان کاشمر بالاترین میزان نمونه را در بین شهرستان های استان ارائه داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: نمونه گیری موجب شد تا بیماران به موقع شناسایی و قرنطینه شوند که از نمونه های گرفته شده تا کنون 25 درصدشان مثبت بوده است.

وی اظهار کرد: تا به امروز هیچ کدام از همکاران بیمارستانی مبتلا به ویروس کرونا نشدند، مواردی در حوزه بهداشت داشتیم که به موقع شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند و مراقبت شدند. طی این مدت هیچ گونه دغدغه ای برای تامین داروهای مورد احتیاج نداشتیم و برابر پروتکل های وزارت بهداشت و درمان اقلام مورد احتیاج تامین شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11520

به "بیش از 97 درصد جمعیت کاشمر غربالگری کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 97 درصد جمعیت کاشمر غربالگری کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید