تحلیلی بر دلایل شکست پرسپولیس در فینال آسیا، مشکل چیز دیگری است

به گزارش مجله آزمون اول، محمود اسلامیان در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بر لزوم رسیدگی به مشکل اصلی فوتبال ایران تاکید نمود و گفت: هر سیستمی مسائل اصلی و فرعی دارد. مشکل اصلی فوتبال ایران نداشتن درآمد است. چرا بازیکنان پرسپولیس این تیم را رها می نمایند و می فرایند؟ چون حق پخش تلویزیونی، 70 درصد درآمد باشگاه ها در تمام کشورهای جهان است ولی این پول را در فوتبال ایران نمی دهند.

تحلیلی بر دلایل شکست پرسپولیس در فینال آسیا، مشکل چیز دیگری است

وی اضافه کرد: در نتیجه نبود حق پخش، تیم ملی، پرسپولیس و تمام باشگاه های دیگر گرفتار هستند. بدن یک فرد ممکن است پنج درد فرعی و یک درد اصلی داشته باشد. تا درد اصلی برطرف نگردد، برطرف بقیه دردها فایده ای ندارد. ما می توانیم از صبح تا شب با هم درگیر باشیم و همدیگر را بزنیم. درد اصلی فوتبال ایران نداشتن پشتوانه اقتصادی است و تا حق پخش حل نگردد، همین آش و همین کاسه است.

اسلامیان یادآور شد: با این شرایط بهترین مدیر جهان را هم برای استقلال، پرسپولیس یا فدراسیون فوتبال بیاورید کاری نمی تواند انجام بدهد چون جیبش خالی است.

محمود اسلامیان در اردوی تیم ملی فوتبال

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که با این حساب نباید انتظار قهرمانی هیچ تیم ایرانی را در لیگ قهرمانان آسیا داشت؟ توضیح داد: قهرمان شدن در این شرایط سخت است. همین که پرسپولیس تا فینال آسیا آمد کار بزرگی بود. کشور کوچک امارات سالی 100 میلیون دلار حق پخش فوتبال به باشگاه هایش می دهد اما شرایط ما چطور است؟

اسلامیان تاکید نمود: بازیکنان پرسپولیس مثل بشار رسن این تیم را ترک می نمایند چون باشگاه ها درآمدی ندارند. این یک واقعیت است. شما یک قیمت روی تیم قهرمان آسیا (اولسان کره جنوبی) بگذارید و یک قیمت روی پرسپولیس. بعد آن را با هم مقایسه کنید. همین که پرسپولیس تا فینال آمد جای تقدیر دارد. امیدوارم یک روز مسئله اصلی فوتبال ایران حل گردد.

شما مدام بر حل مشکل حق پخش تاکید می کنید. پس نقش فدراسیون فوتبال در حل این مشکل چیست؟ اسلامیان در پاسخ به این سئوال گفت: ما مرتب پیگیر هستیم. این یک مسئله ملی است و این طور نیست که فقط فدراسیون آن را دنبال کند. در سطح ملی همه باید پای این کار بیایند. البته این مشکل یک روز حل می گردد ولی ما عادت داریم مسائل را دیر برطرف کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در انتها درباره اینکه چه کسانی جلوی پرداخت حق پخش تلویزیونی به فوتبال را گرفته اند، اظهار کرد: این بحث در دولت و مجلس است. همانطور که گفتم یک بحث ملی است که رسانه ها و پیشکسوتان هم باید یاری نمایند. ما در حال حاضر به حاشیه رفته ایم و دنبال مسائل فرعی هستیم در حالی که مشکل اصلی چیز دیگری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20388

به "تحلیلی بر دلایل شکست پرسپولیس در فینال آسیا، مشکل چیز دیگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلی بر دلایل شکست پرسپولیس در فینال آسیا، مشکل چیز دیگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید