کوشش شرکت های بزرگ آمریکایی برای برطرف تحریم های هوآوی

به گزارش مجله آزمون اول، بنابر گزارش رویترز، ظاهراً شرکت های آمریکایی خود اولین قربانی تحریم هوآوی توسط دولت این کشور هستند

کوشش شرکت های بزرگ آمریکایی برای برطرف تحریم های هوآوی

ظاهراً اولین اثرات تحریم های اعمالی از سوی دولت ایالات متحده در ارتباط با شرکت هوآوی، گریبان گیر خود شرکت های آمریکایی شده است. ترس شرکت های آمریکایی از کاهش سفارش های هوآوی به این تولیدنمایندگان باعث شده تا این شرکت ها تمامی کوشش خود را برای برطرف یا کاهش تحریم ها و همچنین تسهیل تجارت با هوآوی به کار بندند.

بنابر گزارش رویترز، سران چند شرکت بزرگ آمریکایی فعال در زمینه نیمه هادی مانند اینتل، کوالکام و زایلینکس، ملاقاتی را طی چند هفته گذشته با مسئولین وزارت بازرگانی ایالات متحده ترتیب داده اند تا در مورد تحریم هوآوی و اثراتد منفی آن بر اقتصاد ایالات متحده به بحث و گفتگو بپردازند.

از اواخر اردیبهشت ماه گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده در اقدامی بزرگ، هوآوی را از خرید تجهیزات، خدمات و نرم افزارهای شرکت های آمریکایی منع نموده است.

در جلسه ای که سران شرکت های مذکور با مسئولین دولت آمریکا ترتیب داده اند بیشتر بر روی تشریح و شفاف سازی این موضوع تأکید شده که محصولات شرکت هوآوی شامل گوشی های هوشمند و کامپیوترهای سرور از قطعاتی استفاده می نمایند که جنبه عمومی داشته و جای هیچ نگرانی در مورد عدم رعایت مسائل امنیتی در آن ها وجود ندارد.از 70 میلیارد دلاری که شرکت هوآوی در سال 2018 برای خرید قطعات مصرفی در تجهیزات خود هزینه نموده، در حدود 11 میلیارد دلار آن از شرکت های آمریکایی شامل کوالکام، اینتل و مایکرون بوده است که این نشان از اهمیت هوآوی به عنوان یکی از مشتریان کلیدی این شرکت هاست.

در همین زمینه آقای اندرو ویلیامسون، معاون ارشد شرکت هوآوی در جریان مصاحبه ای در مکزیک اعلام نموده که هوآوی از هیچ فرد یا مجموعه ای درخواستی برای لابی کردن جهت برطرف تحریم ها نداشته است:

آن ها این تصمیم را با میل خودشان گرفته اند، برای بسیاری از آن ها هوآوی یکی از بزرگترین مشتریان است.

در انتها آقای ویلیامسون به این مورد نیز اشاره نموده که خود شرکت های آمریکایی بهتر از هر کسی می دانند که قطع روابط تجاری با هوآوی برای آن ها عواقب فاجعه باری خواهد داشت.

به هر حال، شرکت های آمریکایی در حال کوشش برای رسیدن به راهکاری مناسب در جهت کاهش یا برطرف تحریم های هوآوی هستند تا علاوه بر کاهش ضررهای خود، یکی از بزرگترین مشتریان خود را همچنان در دسترس داشته باشند و بتوانند به فروش محصولات خود به هوآوی ادامه دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2599

به "کوشش شرکت های بزرگ آمریکایی برای برطرف تحریم های هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شرکت های بزرگ آمریکایی برای برطرف تحریم های هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید