فراوری روزانه 12000 کیلو وات برق از گاز متان در مجتمع صنعتی بازیافت زباله

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روزانه 12000 کیلو وات برق از گاز متان در مجتمع صنعتی بازیافت زباله مشهد فراوری می گردد.

فراوری روزانه 12000 کیلو وات برق از گاز متان در مجتمع صنعتی بازیافت زباله

به گزارش خبرنگار از ، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان این که در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 244 هزار متر مکعب گاز از محل دفن زباله ها در مجتمع صنعتی بازیافت زباله شماره 1 واقع در کیلومتر 5 جاده مشهد- نیشابور، استحصال شده است، گفت: از این میزان بیش از 740 هزار متر مکعب آن، گاز متان بوده و با آن روزانه 12067 کیلو وات برق فراوری شده است.

او با اشاره به چگونگی فراوری گاز در محل دفن زباله ها، گفت: در پسماند های آلی به دلیل گذشت زمان و وجود شرایط بی هوازی، فرآیند تخمیر رخ می دهد و حاصل آن، انتشار گازی است که 55 تا 60 درصد آن گاز متان و 40 تا 45 درصد دی اکسید کربن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در مورد اهمیت احداث این نوع نیروگاه ها، گفت: انتشار بیوگاز که به عنوان گاز گلخانه ای شناخته می گردد به دلیل آسیب رسانی به اتمسفر زمین، یک تهدید به شمار می رود بنابراین استفاده از این نوع گازها، که در محل های دفن زباله منتشر می شوند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین منظور در مشهد اولین نیروگاه بیوگاز سوز فراوری برق در خاورمیانه با ظرفیت فراوری 660 کیلو وات برق در ساعت احداث شده است.

کریمیان با اشاره به دیگر فواید استحصال بیوگاز ، ادامه داد: کاهش اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از انتشار گاز های گلخانه ای، توسعه استفاده از انرژی های نو و جایگزین آن با سوخت های فسیلی، کاهش بوی بد منتشر شده در محل های دفن زباله به وسیله جمع آوری و سوزاندن گاز های حاصله، بهره گیری از منافع مالی در قالب فروش برق فراوریی و مزایای مرتبط در قالب مکانیزم توسعه پاک (CDM) از جمله مزایای احداث این نوع نیروگاه ها به شمار می رود.

او توضیح داد: پروژه احداث دومین نیروگاه بیوگاز سوز فراوری برق از گاز محل دفن زباله ها به ظرفیت 3 مگاوات برق در ساعت در محل دفن زباله در جاده مشهد- میامی در حال پی گیری است که امیدواریم به زودی با انجام این مهم از مزایای آن در مشهد بهره مند شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3348

به "فراوری روزانه 12000 کیلو وات برق از گاز متان در مجتمع صنعتی بازیافت زباله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه 12000 کیلو وات برق از گاز متان در مجتمع صنعتی بازیافت زباله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید