جزئیات سه بسته حمایتی دولت برای سه میلیون خانواده ، زمان، میزان و دفعات پرداخت بسته حمایتی کرونایی

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سه مرحله پرداخت بسته حمایتی کرونایی تعریف کردیم، گفت: تا هفته آینده بسته اول برای سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت پرداخت خواهد شد که از 200 تا 600 هزار تومان است.

جزئیات سه بسته حمایتی دولت برای سه میلیون خانواده ، زمان، میزان و دفعات پرداخت بسته حمایتی کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رئیس جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار مالی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم درآمد و صاحبان کسب و کارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند، قرار گیرد. برآورد می گردد سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته های حمایتی شوند.

بر اساس دستور حسن روحانی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین بسته حمایتی تا پیش از انتها اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می گیرد که با یاری بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت نام شده اند. دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آینده در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.

سازمان برنامه و بودجه نیز با دستور رئیس جمهوری موظف به تامین اعتبار این بسته حمایتی شده است.

به گزارش خبرنگاران، محمدباقر نوبخت نیز در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان نیز در این زمینه گفت: یکی از اقدامات مهم دولت درخصوص افرادی است که به نوعی معیشت آنان دچار مشکل شده لذا دو بسته حمایتی را تعریف کردیم که تا هفته آینده بسته اول پرداخت خواهد شد. در این راستا سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شدند که براساس بعد خانوار از 200 تا 600 هزار تومان دریافت خواهند کرد. تا انتها دوره بیماری کرونا و آثار آن سه مرحله پرداخت خواهیم داشت.

نوبخت بسته های حمایتی مذکور را غیر از حمایت معیشتی انتهای سال دانست و توضیح داد: چهار میلیون خانوار دارای مشاغل خرد نیز شناسایی شده اند که به واسطه کسادی بازار شب عید با مسائل روبرو هستند لذا یک تا دو میلیون وام قرض الحسنه بدون ضامن برای این قشر در نظر گرفته شده که به صورت 27 ماهه از محل یارانه ها بازپرداخت خواهد شد.

  • اعطای بسته حمایتی به اقشار کم درآمد و بدون درآمد ثابت در ماه جاری

محمد شریعتمداری وزیر رفاه نیز در پیامی توئیتری و با درج هشتگ کرونا نوشت: حمایت از اقشار کم درآمدی که در آمد ثابت ندارند از مهم ترین اولویت های ماست. با دستور مهم رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه به کلیه کسانی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند، در اسفند یک بسته حمایتی پرداخت می گردد. این افراد با یاری بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت نام می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8049

به "جزئیات سه بسته حمایتی دولت برای سه میلیون خانواده ، زمان، میزان و دفعات پرداخت بسته حمایتی کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات سه بسته حمایتی دولت برای سه میلیون خانواده ، زمان، میزان و دفعات پرداخت بسته حمایتی کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید