خبرنگاران آمریکا همکاری مخابراتی استرالیا با چین را مضر دانست

به گزارش مجله آزمون اول، نیویورک- خبرنگاران- وزیر دفاع آمریکا همکاری مخابراتی استرالیا با شرکت های چینی را تهدیدی برای تبادلات اطلاعاتی و دفاعی واشنگتن-کانبرا دانست و خواهان تجدید نظر استرالیا در این تصمیم شد.

خبرنگاران آمریکا همکاری مخابراتی استرالیا با چین را مضر دانست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

مارک اسپر روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی که وزیران خارجه دو کشور هم حضور داشتند، اضافه نمود: آمریکا و استرالیا یک پیوند عمیق و ماندگار دارند که با ارزش های مشترک متحد شده و دهه ها شانه به شانه هم علیه درگیری های عظیم از جنگ اول جهانی تا کنون مبارزه نموده اند.

وی ادامه داد: امروز اتحاد قوی و مستحکم ما باقی است و این همکاری ما برای امنیت، ثبات و رفاه جهانی و اولویت های آمریکا در منطقه ایندو-پاسفیک، حیاتی است.

وزیر دفاع آمریکا اضافه نمود: با یکدیگر یک چشم انداز مشترک برای ایندو-پاسفیک آزاد و باز به اشتراک می گذاریم جایی که همه کشورها اعم از کوچک و عظیم از این قدرت و حاکمیت لذت ببرند و جایی که تجارت، آزاد، منصفانه و متقابل در شکل عادی جریان دارد و اختلافات بین المللی به شکل مسالمت آمیزی حل می گردد.

اسپر با بیان اینکه ما امروز درباره طیفی از مسایل آینده منطقه ای اعم از تاثیر همه گیری جهانی و امنیت دریای جنوبی چین و ایندو-پاسفیک گفتگو کردیم، اظهار کرد: ما از مشارکت استرالیا در کوشش های مبارزه با کووید-19 گفتگو کردیم و درباره جزئیات رفتار بی ثبات کننده حزب کمونیست چین که به طور فزاینده ای از اقدامات قهریه و ارعاب برای پیشبرد اهداف استراتژیک خود استفاده می نماید، گفت وگو کردیم.

وی مدعی شد: آمریکا به دنبال یک رابطه سازنده نتیجه گرا با جمهوری خلق چین است اما ما محکم برای اجرای مقررات مبتنی بر قوانین بین المللی می ایستیم. ما از استرالیا بابت به عقب راندن تهدیدات بی پروایانه و رفتار اجبارآمیز حزب کمونیست چین که به افزایش خطر تلافی جویانه منجر می گردد، تقدیر می کنیم.

وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود: ما همچنین درباره استفاده چین از زمینه های تکنولوژی برای گسترش نفوذ خود بحث کردیم و به استرالیا توصیه کردیم که تصمیم خود را درباره همکاری با شرکت هوآوی و زی تی ای در نسل پنجم شبکه ارتباطی رد کند تا همکاری های اطلاعاتی و جنبه های متعدد روابط دفاعی ما تحت حفاظت قرار گیرد.

اسپر با اشاره به همکاری پنج ناو استرالیایی با نیروی دریایی آمریکا و ژاپن برای برگزاری یک رزمایش گفت این یک پیغام روشن برای پکن بود که ما در هرجایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، پرواز می کنیم، در دریا حرکت می کنیم و از منافع خود و متحدانمان حفاظت خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14249

به "خبرنگاران آمریکا همکاری مخابراتی استرالیا با چین را مضر دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا همکاری مخابراتی استرالیا با چین را مضر دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید