خبرنگاران بی دقتی مسؤولان در مداخلات بیماری کرونا به تشدید مسائل مردم منتهی می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، زنجان - خبرنگاران - زنجان - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: میهمانان ناخوانده کرونا مسائل ذهنی، مالی و اجتماعی زیادی را فراهم کرد که در این ارتباط بی دقتی مسؤولان متولی امر و عدم مداخله بهنگام به تشدید مسائل مردم در حوزه سلامت منتهی خواهد شد.

خبرنگاران بی دقتی مسؤولان در مداخلات بیماری کرونا به تشدید مسائل مردم منتهی می گردد

خدابخش مرادی نافچی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تاکید نمود: اعضای اداری، حوزه فرهنگی، اجتماعی و بهداشت در ارتباط با بیماری کرونا باید زمینه ای را در جامعه فراهم نمایند تا زندگی عموم مردم با این بیماری عادی سازی نشود.

وی اضافه نمود: این موضوع به عنوان یک اولویت در کشور و این استان مطرح است و امروز نیز همه دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای کارگروه این جلسه باید برنامه مداخله ای سازمان مربوطه خود را پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهیه و اعلام نمایند.

این مسؤول ادامه داد: باید پذیرفت محور پایداری بر مبنای سلامت نهاده شده است و نمی توان با این مقوله مهم مماشات داشت که در این میان با تامین سلامت عموم مردم باید هزینه سبد خانوار در حوزه بیماری ها را کاهش داد.

وی گفت: بر این اساس طی روز گذشته نیز در جلسه ستاد استانی کرونا موضوع بیماری وبا به دلیل تقارن آن با فصل تابستان در دستور کار نهاده شد که فرمانداری های مناطق نیز نسبت به برگزاری جلسات شهرستانی خود در این خصوص اقدام نمایند.

مرادی اضافه نمود: این کارگروه به دنبال آن است که مراقبت ها، آگاهی های مردم و مداخله دستگاه های اجرایی در حوزه سلامت به مراتب افزایش یابد و به همین جهت فرمانداران با فوریت طی 2 روز آینده جلسه پیشگیری از بیماری التور وبا را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: فرمانداران شهرستان ها نیز روئسای مراکز بهداشت را مکلف نمایند که در این خصوص از هر گونه مماشات توسط هرمجموعه پرهیز و نظارت های لازم را انجام دهند و فرمانداری ها نیز در صورت لزوم مداخلات به موقع را انجام و با خاطیان برخوردهای لازم را انجام دهند.

وی اضافه نمود: تجارب سالهای گذشته نشان می دهد وقتی تابستان شروع می شود، با توجه به افزایش دما مصرف آب شرب نیز به مراتب افزایش می یابد، که در بعضی مناطق روستایی نیز با کمبود این ماده حیاتی روبرو می شوند که در این راستا فرمانداران با تشکیل کمیته سلامت بصورت ماهانه مسائل سلامت این استان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس پذیرفتنی نیست که در فصل تابستان مردم این استان با مشکل آب آشامیدنی روبرو شوند و در این خصوص باید تدابیر لازم اتخاذ شود هر چند فرهنگ کاهش مصرف باید تبلیغ شود اما آب و فاضلاب استان برنامه عملیاتی خود را برای تامین آب تمامی استان و روستاهای هدف طراحی کند.

وی گفت: در بسیاری از روستاها آبداران آموزش های لازم در بحث کلرزنی نداشته اند که این مهم رعایت و حتی نظارت های لازم انجام نمی شود که تامین این ماده آشامیدنی سالم در روستاها و شهرستان های این استان نیز اولویت مهم دیگری به شمار می آید که فرمانداران با بهره گیری از تجارب سال گذشته هماهنگی ها و تدابیر لازم را مورد توجه قرار دهند.

مرادی اضافه نمود: در کانون های جمعیتی نیز تامین آب آشامیدنی سالم در دستور کار دستگاه های متولی امر قرار بگیرد و انتظار نیز بر این است که فرمانداران آبهای سطحی جاری در معابر که امکان آلودگی داشته را به عنوان الویت در فصل تابستان مد نظر قرار و مدیریت را به شکل جدی انجام دهند.

وی در مورد روستاهای فاقد پوشش آب شرب سالم این استان نیز گفت: در این خصوص روستاهایی به دلیل وجود مسائل اجتماعی تحت پوشش قرار نگرفته اند که فرمانداران زمنیه تحقق این امر را با همکاری های شرکت آب و فاضلاب استان فراهم نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اعلام نمود: این موضوع زیبننده نیست که 33 درصد روستاها تحت پوشش آب شرب قرار ندارند که هر چند بر مبنای شاخص جمعیت بالای 20 خانواز لحاظ می شود، اما میتوان با مکانسیم هایی این مهم را پیگیری و مورد توجه قرار داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12368

به "خبرنگاران بی دقتی مسؤولان در مداخلات بیماری کرونا به تشدید مسائل مردم منتهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی دقتی مسؤولان در مداخلات بیماری کرونا به تشدید مسائل مردم منتهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید