خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 250 بار یمن را بمباران کردند

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن آدینه شب خاطرنشان کرد که جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی در هفته گذشته بیش از 250 بار مناطق مختلف این کشور را هدف قرار دادند.

خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 250 بار یمن را بمباران کردند

به گزارش المسیره یمن، سریع اضافه نمود: جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی، در طول هفته گذشته استان های مأرب، الجوف، صنعاء، عمران، صعده، حجه، بیضاء و مناطق مرزی را یمن و عربستان را هدف قرار دادند.

وی گفت: نیروهای ائتلاف سعودی همچنین بیش از 15 عملیات نفوذی و تهاجمی در محورهای عملیاتی الجوف، مأرب، تعز، ضالع و بیضاء انجام دادند که توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن دفع شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه نمود: تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی از 9 آوریل (20 فروردین) تا به امروز به یک هزار و 836 نوبت و عملیات تهاجمی این ائتلاف در محورهای عملیاتی نیز به 135 حمله می رسد.

عربستان از فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با یاری آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- شروع کرد.

بر اثر این تجاوز، تا به امروز هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12167

به "خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 250 بار یمن را بمباران کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 250 بار یمن را بمباران کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید