خبرنگاران سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت ها در میانمار شد

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- تیم سازمان ملل متحد در میانمار با توجه به آخرین گزارش ها در مورد کشته شدن دهها نفر در سرکوب اعتراض ها به ارتش، بار دیگر خواستار پایان دادن به خشونت علیه غیرنظامیان شد.

خبرنگاران سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت ها در میانمار شد

به گزارش بامداد سه شنبه خبرنگاران از وب سایت رسمی سازمان ملل، بیش از 80 نفر در میانمار روز جمعه جان خود را از دست دادند زیرا گزارش شده است که نیروهای امنیتی در شهر باگو واقع در 90 کیلومتری (56 مایل) شمال شرقی پایتخت تجاری یانگون از سلاح های سنگین علیه معترضان استفاده کرده اند.

تیم سازمان ملل متحد در میانمار (UNCT) در پیام توییتری نوشت: ما حوادث باگو درباره استفاده از توپخانه سنگین علیه غیرنظامیان و عدم پذیرش مجروحان برای درمان را دنبال می کنیم.

بر اساس گزارش وب سایت سازمان ملل، از زمان کودتای نظامی در میانمار در اول فوریه (13 بهمن) صدها غیرنظامی از جمله دستکم 44 کودک در سرکوب میانمار کشته شده اند. تعداد زیادی نیز به شدت زخمی شده اند و بیش از 2 هزار و 600 نفر در بازداشت به سر می برند.

گزارش ها حاکی است که چند صد نفر که به دنبال کسب پناهندگی از کشورهای همسایه هستند از مناطق تحت خشونت گریخته اند.

آژانس های سازمان ملل همچنین از افزایش شدید قیمت مواد غذایی و سوخت در بسیاری از مناطق میانمار به دلیل بروز اختلال در زنجیره تامین و بازار خبر داده اند.

بشردوستان نگرانند که اگر فرایند افزایش قیمت ادامه یابد، توانایی فقرا و افراد آسیب پذیر برای قرار دادن غذای کافی در سفره خانواده را به شدت تضعیف می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24168

به "خبرنگاران سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت ها در میانمار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت ها در میانمار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید