خبرنگاران مسوولان نباید به علت شیوع کرونا از مخاطرات طبیعی در قزوین غافل شوند

به گزارش مجله آزمون اول، قزوین - خبرنگاران - شیوع ویروس کرونا نباید مسوولان عالی قزوین را از مخاطرات احتمالی غافل ساخته و باید به وظیفه ذاتی خود در برابر پیشگیری از هر نوع حادثه طبیعی نیز عمل نمایند.

خبرنگاران مسوولان نباید به علت شیوع کرونا از مخاطرات طبیعی در قزوین غافل شوند

قدرت الله مهدیخانی عصر دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین اضافه نمود: مدیران دستگاه های دولتی این روزها سرگرم مدیریت بحران ویروس کرونا و اقدامات مقابله جویانه با این بیماری هستند و این موضوع ممکن است آنها را از وظایف ذاتی در قبال مخاطرات طبیعی غافل کند.

وی اضافه نمود: همه ساله و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با بعضی مخاطرات طبیعی از جمله چهارشنبه آخر سال، سیل و یا حوادث جاده ای در سطح استان روبرو هستیم که به همین منظور همه دستگاه های ذیربط موظفند تا برای پیشگیری از هر حادثه احتمالی اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند.

به گفته این مسوول بحران، شرکت آب منطقه ای قزوین باید با شناسایی رودخانه های مستعد سیلاب، اقدامات لازم را برای لایروبی جهت جلوگیری از حوادث طبیعی انجام دهد تا دیگر شاهد حوادث ناگوار سال های گذشته نباشیم.

مهدیخانی به عبور بعضی از رودخانه های استان از وسط شهرها اشاره و یادآور شد: شهرداران موظف هستند تا ضمن شناسایی و بازدید از مناطق پرخطر، هرگونه اقدام مقتضی را برای جلوگیری از ورود سیلاب های احتمالی به داخل محیط های پیرامونی شهرها به عمل آورند.

مدیرکل بحران استان قزوین اعلام کرد: اگرچه به شهروندان استان توصیه شده تا به علت شیوع ویروس کرونا از مسافرت به سایر مناطق خودداری نمایند اما همیشه به دستگاه های امدادی و انتظامی هشدار داده شده تا آمادگی خود را برای هرگونه ترافیک و حوادث جاده ای حفظ نمایند.

از 31 نوع حادثه و مخاطرات طبیعی به وقوع پیوسته در کشور، 25 حادثه طبیعی در استان قزوین به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8291

به "خبرنگاران مسوولان نباید به علت شیوع کرونا از مخاطرات طبیعی در قزوین غافل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسوولان نباید به علت شیوع کرونا از مخاطرات طبیعی در قزوین غافل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید