خبرنگاران همکاری هلال احمر با تشکل های مردم نهاد برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، تهران - خبرنگاران - رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از فعالیت تشکل های مردم نهاد برای پشتیبانی و تامین نیازهای 330 بیمارستان در سراسر کشور در زمان شیوع بیماری کووید 19 خبر داد.

خبرنگاران همکاری هلال احمر با تشکل های مردم نهاد برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمد نصیری روز یکشنبه در نشست مشترک جمعیت هلال احمر با موسسات خیریه که در ساختمان صلح این جمعیت برگزار گشت، گفت: جمعیت هلال احمر براساس اساسنامه ای که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، یک تشکل مردم نهاد است که به واسطه کارهایی که دولت و حاکمیت خرید خدمت کرده اعتباراتی دارد که به وکالت از دولت آن کار را انجام می دهد.

وی افزود: با 37 تشکل مردم نهاد برای پاندمی کووید 19 همکار بودیم. برای همکاری با تشکل ها در سه محور همکار هستیم در زمان قبل از سوانح، حین سوانح و پس از دوران سوانح که برای هرکدام از این بخش ها ایده ای برای همکاری داریم.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره فعالیت تشکل های مردم نهاد با جمعیت هلال احمر در سیل نوروز 98، گفت: از سیل فرودین ماه سال گذشته اتفاق خوبی افتاد که تشکل های مردم نهاد در کنار هلال احمر فعالیت کردند و تقسیم کار شد و در انجام امور به گونه ای عمل شد که موازی کاری نباشد. این کار در سیستان و بلوچستان هم انجام شد و در حال حاضر هم در مقوله شیوع بیماری کووید 19 همکاری های خوبی داریم و تقسیم کار اجرا شده است.

هر تشکل مردم نهاد پشتیبان یک بیمارستان

نصیری با اشاره به فعالیت تشکل های مردم نهاد برای پشتیبانی از بیمارستان ها در زمان شیوع کرونا ویروس، افزود: اوایل شیوع بیماری بود که بیمارستان ها از تشکل های مردم نهاد درخواست کمک کردند و هلال احمر با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام داد هر تشکل مردم نهاد را برای پشتیبانی به یک بیمارستان متصل کرد و این موضوع به وزارت بهداشت هم اعلام شد.

وی درباره فعالیت تشکل های مردم نهاد در جمع آوری کمک های مردمی در سیل نوروز 98، سیستان و بلوچستان و بیماری کووید 19، گفت: برای سیل نوروز 98 تعداد 47 تشکل همکار در 26 استان فعال بودند. این تعداد در سیستان و بلوچستان 57 تشکل بود و برای پاندمی کووید 19 هم 38 تشکل مردم نهاد در 31 استان کشور با جمعیت هلال احمر همکاری داشتند.

660 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر جمع آوری کمک های مردمی از سوی تشکل های مردم نهاد همکار با هلال احمر، گفت: وظیفه جمع آوری کمک های مردمی بر عهده هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و نظایر آن است و از زمان شیوع کرونا ویروس در کشور250 میلیارد ریال کمک نقدی و 410 میلیارد ریال همکمک غیرنقدی از سوی تشکل های مردم نهاد جمع آوری شده است.

وی با اشاره به همکاری 485 تشکل مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات، ادامه داد: 72 هزار و 694 نیروی داوطلب در زمینه فعالیت های داوطلبانه همکاری کردند. به علاوه 124 بنگاه اقتصادی هم همکار هلال احمر بودند.

به گفته نصیری، 22 تشکل مردم نهاد پشتیبانی و تامین نیازهای 330 بیمارستان در سراسر کشور را عهده دار بوده است.

تلاش هلال احمر برای پیشگیری از کرونا ویروس

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر فعالیت های گسترده ای برای پیشگیری از کرونا ویروس داشته است و این موضوع همواره زبانزد است که از جمله آن می توان به توزیع بسته های بهداشتی در نقاهتگاه ها و ضدعفونی زندان ها اشاره کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10454

به "خبرنگاران همکاری هلال احمر با تشکل های مردم نهاد برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری هلال احمر با تشکل های مردم نهاد برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید