دانش آموزان در سال تحصیلی آینده چگونه به مدرسه می فرایند؟ ، دانش آموزان هم زوج و فرد می شوند؟

به گزارش مجله آزمون اول، آموزش و پرورش از ابتدای بحران کرونا در کشور تا به امروز به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، تغییراتی را در برنامه های آموزشی خود لحاظ کرد. راه اندازی سیستم آموزش مجازی و ممنوعیت حضور دانش آموزان در مدارس، یکی از سیاست های اتخاذشده در این زمینه بوده است.

دانش آموزان در سال تحصیلی آینده چگونه به مدرسه می فرایند؟ ، دانش آموزان هم زوج و فرد می شوند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خراسان، آموزش آنلاین و مجازی و ... شرایط دشواری را برای دانش آموزان و خانواده های آنان در زمینه هایی چون دسترسی به اینترنت ایجاد کرد اما هر آن چه بود سال تحصیلی 98-99 با همه این فراز و نشیب ها به خاتمه رسید.

حدس های متفاوتی از سوی مسئولان درباره حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی آینده وجود دارد. در حالی که روز گذشته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور گفت با اوضاع کنونی سال تحصیلی آینده غیرحضوری می شود، اما روابط عمومی آموزش و پرورش استان از قطعیت نداشتن غیرحضوری بودن کلاس ها خبر داده است.

از سوی دیگر ثبت نام مدارس از چندی پیش آغاز شده است و والدین و دانش آموزان سردرگم این موضوع هستند که آیا کلاس ها حضوری برگزار می شود یا غیرحضوری؟

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان تهران درباره شیوه برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی آینده می گوید: درباره حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس ها در سال آینده نمی توانیم قاطعانه نظری را اعلام کنیم.

عباس معبودی می گوید: ما با توجه به قرمز بودن شرایط یا جز آن، سناریوهای مختلفی را برای سال آینده پیش بینی کرده ایم. در حالت عادی و شرایط سفید مدارس باز خواهند بود، اما این حالت احتمال ضعیفی دارد. در شرایط زرد ما باید به این سمت برویم که کل فعالیت مدارس یا به صورت مجازی باشد یا به صورت زوج و فرد.

او ادامه می دهد: در شرایط قرمز مدارس به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما در شرایط زرد، زوج و فرد خواهند بود. یعنی دانش آموز در روزهای هفته، یک روز فعالیت حضوری و یک روز فعالیت غیرحضوری و مجازی خواهد داشت. آن هم به این صورت که عده ای در روزهای زوج و عده ای دیگر در روزهای فرد در مدارس حضور یابند تا بتوانیم تراکم حضور دانش آموزان را در کلاس ها کم کنیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان تهران می گوید: احتمال این سناریو قوی تر از سناریوهای دیگر است. با وجود این، همه این ها منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا است و هنوز هیچ تصمیم قطعی ای در این شرایط نمی توان گرفت.

به گزارش خبرنگاران، ماه گذشته بود که وزیر آموزش و پرورش نیز از گزینه های روی میز این وزارتخانه برای بازگشایی مدارس کشور و نحوه حضور دانش آموزان در کلاس های درس خبر داده و گفته بود: ما سه سناریو را طراحی کرده ایم و با هر وضعیتی که پیش بیاید، این سناریوها را از 15 شهریور پیاده می کنیم. یکی از این سناریوها این است که شرایط سفید باشد که تقریباً غیرمحتمل ترین شرایطی است که قابل پیش بینی است که در این صورت سال تحصیلی با حضور دانش آموزان در مدارس آغاز می شود.

محسن حاجی میرزایی گفت: سناریوی دوم که محتمل تر است، این است که با شرایط زرد روبرو شویم که در این صورت می توانیم حضور دانش آموزان در مدارس را داشته باشیم اما با رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی و تعداد کنترل شده دانش آموزان در کلاس های درس و رعایت کامل فاصله فیزیکی.

وی اضافه نمود: به همین دلیل هم تعطیلی پنجشنبه ها را لغو کردیم تا بتوانیم مدارس را در این شرایط به صورت زوج و فرد میان تعداد دانش آموزان کلاس تقسیم کنیم. دانش آموزانی که روزهای زوج در مدارس حضور دارند در روزهای فرد می توانند به صورت غیر حضوری به تکالیفشان برسند یا از آموزش های غیرحضوری بهره بگیرند.

  • زمان قطعی آغاز سال تحصیلی مدارس اعلام شد | 3 سناریو برای برگزاری کلاس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14464

به "دانش آموزان در سال تحصیلی آینده چگونه به مدرسه می فرایند؟ ، دانش آموزان هم زوج و فرد می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان در سال تحصیلی آینده چگونه به مدرسه می فرایند؟ ، دانش آموزان هم زوج و فرد می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید