درخواست معاون رئیس جمهور برای ارتقای پژوهشکده گردشگری

به گزارش مجله آزمون اول، رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انتظار از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را توجه به پژوهش های کاربردی دانست و گفت: این پژوهش ها بویژه در بخش پژوهشکده گردشگری باید ارتقاء پیدا کند.

درخواست معاون رئیس جمهور برای ارتقای پژوهشکده گردشگری

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان - معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - که 24 آذر در آیین افتتاح هفته پژوهش در موزه ملی ایران سخن می گفت، علم بدون پژوهش را چراغی دانست که به مرور به سمت خاموشی می رود و اظهار کرد: پژوهش یک امر ارزش آفرین در این زمینه است.

وی اضافه نمود: پژوهش را می توانیم در دو بخش کلی، یک بخش که به فراوری علم منجر می گردد و بخش دیگر پژوهش هایی که کاربردی گفته می گردد و گره از مسائل حل می نماید، ببینیم. هر دو بخش مهم است اگر یک بخش را جلو ببریم و به بخش دیگر اهمیت ندهیم نامتوازنی ایجاد می گردد، بنابراین احتیاج داریم پژوهشگران به فراوری علم بپردازند و به امور و مسائل مربوطه توجه نمایند راه چاره ارائه دهند و گرهی از مسائل باز نمایند.

مونسان ادامه داد: در پژوهشکده های دیگر گروه های مختلف اقدامات خوبی انجام داده اند، سرانجام نامه های خوبی در این موارد تهیه شده که باید به آنها توجه کنیم، همچنین در بخش هایی که جدیدتر به میراث فرهنگی اضافه شده اند، نیز باید توازن ایجاد گردد.

او با اشاره به تبدیل دو گروه در پژوهشگاه میراث فرهنگی به پژوهشکده، اعلام کرد: باید در این گروه ها که به تازگی تبدیل وضعیت شده اند، بیشتر کار گردد و پژوهش ها به یاری سازمان میراث فرهنگی بیایند تا راه چارههای مفید ایجاد گردد و بهره مناسب بیشتری ببریم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه شکی در آن نیست که میراث فرهنگی از بخش های مهم کشور است، اظهار کرد: اینکه بگوییم امروز میراث فرهنگی در جهان بسیار مهم است، زیره به کرمان بردن است، همه می دانند ایران با داشته های تاریخی و مهم فخر ماست و در واقع افتخار ما داشتن میراث فرهنگی است که باید به آن توجه گردد.

او با بیان این که در مبنای داشته های فرهنگی باید استفاده های مفیدی از آن گردد، گفت: کشورهایی که این جاذبه ها را ندارند با پروژه های مختلف جذابیت هایی را برای خود ایجاد می نمایند تا به وسیله گردشگری کسب درآمد و ایجاد شغل نمایند حیف است این همه داشته در میراث فرهنگی داشته باشیم اما نتوانیم به گردشگران مان نشان دهیم

مونسان اضافه نمود: ما در دو بعد از میراث فرهنگی به وسیله گردشگری بهره می بریم باید به سایر ملل این میراث را معرفی کنیم و مردم همه جهان پیشینه ایران را بدانند از سوی دیگر کسب درآمد و ایجاد شغل کنیم و با ایجاد یک راه چاره مفید برای ادامه مسیر و راه ها به این مسئله نیز می رسیم.

او با اشاره به این که انتظار سازمان میراث فرهنگی از پژوهشگاه؛ توجه به پژوهش های کاربردی است، اظهار کرد: این پژوهش ها به ویژه در بخش پژوهشکده گردشگری باید ارتقا پیدا کند.

وی گفت: سند توسعه گردشگری در حال ارتقا است وقتی پژوهشگاه به این بزرگی با این ظرفیت و هیأتهای علمی مناسب فعالیت می نماید: باید مسیری معین و راه چارهی مناسب در این زمینه ارائه دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: خواسته بودم کارمندان پژوهشگاه و پژوهشکده های مختلف مسائل خود را مطرح نمایند، در گام بعدی حتی مدیران خود در همه جای کشور باید مسائل را به پژوهشگاه اعلام نمایند تا اساتید پژوهشگاه راه چارههای مناسب را ارائه دهند و برای ارتقای گروه گردشگری به پژوهشکده گردشگری این اتفاق رخ دهد.

به اعتقاد او، باید همان طور که در بخش های مختلف میراث فرهنگی در پژوهشگاه شاهد رشد هستیم باید در بخش گردشگری نیز شاهد اتفاقاتی برای گردشگری کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 370

به "درخواست معاون رئیس جمهور برای ارتقای پژوهشکده گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست معاون رئیس جمهور برای ارتقای پژوهشکده گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید