رئیس سابق اینترپل اتهامات دادستان چینی علیه خود را پذیرفت

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس پیشین پلیس بین الملل، اینترپل، منگ هانگوی، پنج شنبه در اولین جلسه دادگاهی در چین اتهامات علیه خود را پذیرفت.

رئیس سابق اینترپل اتهامات دادستان چینی علیه خود را پذیرفت

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

رئیس پیشین اینترپل که از ماه اکتبر گذشته در چین بازداشت شده است دادگاهی شده و اتهامات خود مبنی بر فساد دولتی و سوء استفاده از قدرت را پذیرفت.

دادستان چین او را متهم به کسب 2.11 میلیون دلار رشوه نموده است. رئیس اینترپل که مقر آن در شهر لیون فرانسه است در ماه اکتبر و در پی اتهامات علیه خود از مقامش استعفاداد. اما فردای استعفای او در ماه اکتبر همسرش خبرداد که وی ناپدید شده است. دولت چین در عرض کمتر از دو روز، مسئولیت بازداشت منگ هانگوی را برعهده گرفت.

در ماه مارس گذشته، حزب کمونیست حاکم چین اظهار داشت که دادگاه آقای منگ که رشوه گرفته و از قدرت خود سوء استفاده نموده بزودی برگزار می گردد.

به گفته رسانه های محلی چینی منگ هانگ وی تمام اتهامات مطرح در پرونده خود را پذیرفته است.

چین می گوید دستگیری رئیس اینترپل به دلیل دست داشتن او در رشوه خواری و نقض قوانین چین اجرا شده است.

رئیس پیشین اینترپل در سال 2005 وزیر بهداشت و رفاه عمومی چین بود و دادستان چین بدلیل رشوه های دریافتی در آن موقع او را محاکمه می نماید. وزیر پیشین چین و معاون وزیر امنیت عمومی چین در نوامبر سال 2016 میلادی و در جریان پنجاه و هشتمین مجمع عمومی پلیس اینترپل در اندونزی به عنوان رئیس اینترپل انتخاب شده بود. انتخاب او با حمایت کامل و قاطع دولت چین اجرا شده بود.

بسیاری می گویند دادگاهی کردن رئیس پیشین اینترپل زهرچشم دریافت رئیس جمهوری چین از دیگر مدیران و مقامات عالی رتبه چینی است. شی جین پینگ، رئیس جمهوری، از سال 2012 طرح و برنامه های گسترده علیه مبارزه با فساد دولتی در دستور کار دولت خود قرارداد.

حکم دادگاه در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1648

به "رئیس سابق اینترپل اتهامات دادستان چینی علیه خود را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق اینترپل اتهامات دادستان چینی علیه خود را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید