روسیه برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه خاطرنشان کرد که سرگئی لاوروف در گفتگویی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفت که روسیه آماده عادی سازی روابط دوجانبه با ایالات متحده است.

روسیه برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزیر خارجه روسیه با صحبت پیرامون قضیه دستگیری آلکسی ناوالنی منتقد روس گفت که رعایت قانون و نظام قضایی روسیه امری لازم است.

در این تبادل نظری تلفنی، وزیر خارجه ایالات متحده نیز ضمن درخواست آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه پیرامون چین و کنترل تسلیحات هسته ای نیز با همتای روسی خود تبادل نظر کرد.

در همین ارتباط، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که این دو دیپلمات بلندپایه پیرامون حمله های هکری اخیر به سیستم های شرکت سولار ویندز و همچنین مسمومیت ادعایی ناوالنی منتقد روس با یکدیگر صحبت کردند.

لازم به ذکر است، با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا و انتصاب آنتونی بلینکن به سمت وزیر خارجه این کشور انتظار می رود که رویکرد دولت جدید ایالات متحده در قبال روسیه به طور چشمگیری تغییر نموده و از رویکرد محبت آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا تا حدودی فاصله بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21555

به "روسیه برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید