روسیه: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین درباره برجام مشاهده می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، وزارت امور خارجه روسیه و نماینده مسکو در کمیسیون مشترک برجام، از پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات خبر داده و با اشاره به وقفه ایجاد شده در رایزنی ها، دستیابی به توافق نهایی را کاملاً واقع بینانه ارزیابی کردند.

روسیه: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین درباره برجام مشاهده می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه پیشرفت قابل توجهی در فرایند مذاکرات وین درباره امکان بازگشت آمریکا به اجرای تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران را مشاهده نموده است.

در بیانیه ای که اوایل بامداد امروز (پنج شنبه) در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، در این باره آمده است: ما شاهد پیشرفت قابل توجهی در فرایند مذاکرات شرکت کنندگان در کمیسیون مشترک برای حل و فصل مسائل کنونی، از جمله بازگشت آمریکا به اجرای تعهدات خویش در چارچوب توافق هسته ای هستیم. تمایل استوار طرفین مذاکرات برای دست یابی به توافق نهایی در این زمینه مورد تأیید قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که کمیسیون مشترک برجام بار دیگر هفته آینده و از تاریخ 24 ماه مه (سوم خرداد ماه) تشکیل خواهد شد و کار در سطح کارشناسان بدون وقفه ادامه دارد.

در همین رابطه، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی که ریاست هیئت نمایندگی این کشور در جریان مذاکرات در پایتخت اتریش درباره توافق هسته ای با ایران را برعهده دارد، نیز اعلام نمود که وقفه ای در کار کمیسیون مشترک برجام بوجود آمده و مذاکرات سه شنبه هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

این دیپلمات روسی نیز تأکید کرد که در جریان مذاکرات حضوری کمیسیون مشترک برجام در وین پیشرفت قابل توجهی بوجود آمده است و نمایندگان کشورها در این ارزیابی اتفاق نظر دارند که گفتگوها باید در اوایل ماه ژوئن به خاتمه برسد.

اولیانوف بعد از مذاکرات شب گذشته در جمع خبرنگاران روسی گفت: احساس می گردد که دستیابی به توافق در آینده نزدیک کاملاً واقع بینانه است. البته در فرایند مذاکرات تا سه شنبه آینده یک وقفه افتاده، ولی کار در سطح کارشناسی ادامه خواهد داشت.

به عقیده وی، فرایند کار با نیروی محرکه خوب و در جهت گیری درست در حال توسعه است و دلایل زیادی برای خوش بینی وجود دارد، هرچند در مورد چنین مسائل حساسی، تغییرات ناگهانی را هرگز نمی توان نادیده گرفت.

توافق نهایی درباره شرایط بازگشت آمریکا به برجام دور از دسترس نیست

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین در صفحه تویئتر شخصی خود نوشت: چهارمین دور مذاکرات کمیسیون مشترک برجام به خاتمه رسید و همه شرکت کنندگان در نشست امروز (چهارشنبه) به این نکته اذعان داشتند که پیشرفت خوب یا قابل توجهی در مذاکرات بوجود آمده و دست یابی به توافق دور از دسترس نیست. من امیدوارم دور پنجم مذاکرات که هفته آینده شروع می گردد، آخرین دور رایزنی ها باشد.

اولیانوف همچنین تأکید کرد که همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین بر این عقیده هستند که آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باز خواهد گشت. وی اضافه کرد: واضح است که مقامات واشنگتن باید بخش اساسی توافقات که اکنون کار به روی آن در حال اجرا است را انجام دهد و این مسئله در مرکز توجه مذاکرات هفته آینده خواهد بود. البته این کار می تواند بسیار سریع تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25394

به "روسیه: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین درباره برجام مشاهده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین درباره برجام مشاهده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید