رونق بخشی اقتصاد و تجارت دریایی بنادر شرق را در عمان پیگیری می کنیم

به گزارش مجله آزمون اول، مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به ظرفیت نامحدود بنادر هرمزگان و آماده سازی زیرساخت های بندری سواحل مکران گفت: یاری به معیشت مردم و رونق بخشی اقتصاد و تجارت دریایی بنادر شرق را در کشور عمان پیگیری می کنیم.

رونق بخشی اقتصاد و تجارت دریایی بنادر شرق را در عمان پیگیری می کنیم

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

محمد محسنی قلعه قاضی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، گفت: با فراهم شدن زمینه همکاری بیشتر بین استان هرمزگان و کشور عمان با توجه به قراوت اجتماعی و فرهنگی و مراوداتی که از دیرباز با یکدیگر دارند خوشبختانه پس از لغو تحریم ها فرصتی پیش آمد که نمایشگاهی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های استان هرمزگان در زمینه های مختلف در کشور عمان ایجاد گردد.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از هماهنگی ها و نشست های مسئولان استان هرمزگان که در قالب هیئتی که به ریاست استاندار هرمزگان و همراهی بنگاه های مالی دولتی و همچنین بخش خصوصی راهی کشور عمان است آنالیز ها لازم را داشته باشند.

مدیربنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر توضیح داد: امید است در این سفر شرایط افزایش مبادلات و فعالیت های تجاری بین 2 کشور فراهم گردد.

محسنی قلعه قاضی تاکید نمود: در تلاشیم تا با همکاری های دوجانبه خطوط مسافری دریایی و هوایی و هم گردشگری و توریستی بین 2 کشور و استان هرمزگان و بنادر مختلف کشور عمان را راه اندازی و فعال سازی کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: این هیئت با ریاست استاندار هرمزگان با برنامه ریزی به دنبال ایجاد هماهنگی در جهت یاری به معیشت و رونق بخشی به اقتصاد و تجارت دریایی به بنادر استان به خصوص بنادر شرق و سواحل مکران است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه ظرفیت نامحدودی در بنادر استان به خصوص بنادر شرق وجود دارد اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حال آماده سازی زیرساخت ها است و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

محسنی قلعه قاضی توسعه و گسترش فعالیت های تجاری و گردشگری را بسته به توان و ظرفیت کشور عمان داشت و بیان داشت: ما بستر لازم را برای ایجاد این روابط فراهم نموده ایم و از ایجاد این روابط و رونق فعالیت های تجاری و گردشگری استقبال می کنیم.

وی در مورد راه اندازی خط مسافری دریایی بین 2 کشور ایران و عمان گفت: نظر دوستان عمانی ما این است که یک خط مسافری بین بندر خصب در کشور عمان با بندرعباس ایجاد گردد اما گزینه های دیگری مثل قشم، جاسک و بندرسیریک نیز در حال آنالیز است که احتمال راه اندازی خطوط زنجیره ای مسافری بین بنادر استان با کشور عمان قوت گرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت کشور عمان به جای کشورهای دیگر به خصوص امارات متحده در حوزه مبادلات کالا اضافه کرد: این بحث به استقبال بازار کشور عمان بستگی دارد و هرمشتری که خواستار محصولات ما باشد ما در ایجاد مبادلات آمادگی داریم ولی اگر بدانیم بازاری منافع تجار و منافع ملی را تامین نمی کند قطع به یقین بحث جایگزینی آن بازار را دنبال می کنیم، چرا که این رویکرد، رویکرد اقتصاد است و در سطح دنیا نیز بدین گونه رفتار می گردد و به هر صورت اقتصاد باید جهت و اثرگذاری خود را پیدا کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3178

به "رونق بخشی اقتصاد و تجارت دریایی بنادر شرق را در عمان پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بخشی اقتصاد و تجارت دریایی بنادر شرق را در عمان پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید