رویترز: دولت آمریکا یاری های اطلاعاتی به ریاض را افزایش می دهد

به گزارش مجله آزمون اول، منابع آگاه از تصمیم واشنگتن در زمینه افزایش یاری های اطلاعاتی به عربستان سعودی بعد از حمله به مهمترین تاسیسات نفتی این کشور خبر دادند.

رویترز: دولت آمریکا یاری های اطلاعاتی به ریاض را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از حمله پهپادهای نیروهای یمن به تاسیسات نفتی مهم عربستان و کاهش قابل توجه صادرات نفتی این کشور به بازارهای دنیای، دولت آمریکا میخواهد اطلاعات بیشتری را با عربستان به اشتراک گذارد.

چند مقام آمریکایی که مایل به افشای نام خود نبودند دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند که واشنگتن میخواهد اطلاعات بیشتری را در اختیار عربستان بگذارد. این مقام های آمریکایی به میزان اشتراک گذاری اطلاعاتی یا گزینه های دیگر دولت آمریکا برای واکنش نشان دادن به حمله به بزرگترین پالایشگاه نفتی دنیا در عربستان هیچ اشاره ای نکردند.

این در حالی است که عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی بامداد یکشنبه به طور رسمی توقف 50 درصد از تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی مقاومت علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، اطلاعات ارائه شده انتخابی به عربستان از سوی آمریکا تاکنون یاری شایانی به ائتلاف سعودی در نبرد با نیروهای یمنی ننموده زیرا فاقد جزئیات مورد نظر عربستان بوده است. هرگونه افزایش اشتراک اطلاعاتی آمریکا به عربستان نیز ممکن است منجر به واکنش تند کنگره آمریکا گردد زیرا قانونگذاران آمریکایی بابت کشتار غیر نظامیان در یمن توسط ائتلاف عربستان ابراز ناخرسندی کردند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین سعی نموده اند مانع فروش سلاح های بیشتر ساخت آمریکا شوند و ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به عربستان را منوط به مجوز کنگره نموده اند.

نبرد در یمن و مشارکت ائتلاف عربستان مبدل به یکی از بدترین فجایع انسانی در دنیا شده به طوری که بر اساس آمار و ارقام سازمان ملل بیش از 22 میلیون یمنی از کل جمعیت 28 میلیون نفری این کشور، در شرایط بحرانی به سر می برند. (جزئیات بیشتر)

ارتش آل سعود همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در ششم فروردین 1394 به منظور بازگردانی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور و همچنین خلع سلاح انصار الله در یمن شروع کرد، اما تاکنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2826

به "رویترز: دولت آمریکا یاری های اطلاعاتی به ریاض را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: دولت آمریکا یاری های اطلاعاتی به ریاض را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید