شاکری در گفت وگو با خبرنگاران: کار احزاب در کشور تنها انتخابات نیست که کمیسیون ماده 10 حذف گردد، دولت می خواهد احزاب رشد نمایند، اما هیچ کمکی نمی کند

به گزارش مجله آزمون اول، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه وضعیت احزاب در حال حاضر معین نیست، گفت: دولت می خواهد احزاب رشد نمایند، اما هیچ کمکی به احزاب نمی کند.

شاکری در گفت وگو با خبرنگاران: کار احزاب در کشور تنها انتخابات نیست که کمیسیون ماده 10 حذف گردد، دولت می خواهد احزاب رشد نمایند، اما هیچ کمکی نمی کند

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ، در خصوص شایعه انحلال کمیسیون ماده 10 احزاب و جایگزینی آن با کمیسیون ملی انتخابات، اظهار کرد: البته که بنده جلسه را نبودم و دعوت نامه ای دریافت نکردم، ولی کمیسیون ماده 10 کار احزاب را پیش می برد و مگر کار احزاب فقط انتخابات است که آن را با این جایگزین کنیم؟

وی اضافه کرد: ضمن اینکه وضعیت احزاب در حال حاضر تعیین نیست، می بینیم که هر سایت و روزنامه تمام اموراتی که احزاب دارن را عوض می نمایند و گروه درست می نمایند، برای انتخابات فهرست می دهند و، چون در قالب تعریف شده احزاب مرسوم نیستند هر کاری می توانند بنمایند و پاسخگو هم نیستند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی توضیح داد: زمانی که پای احزاب به میان می آید، باید کنگره برگزار نمایند، در شهر های مختلف دفتر داشته باشد و هیچ کمکی هم وزارت کشور نمی کند به غیر از اینکه یک ناظر زورگو باشد ولی از آن طرف باید بگوییم شما که انقدر سوال می کنید، شما به عنوان ناظر بر احزاب چه نموده اید؟

شاکری اعلام کرد: درحال حاضر زمانی که احزاب می خواهند یک کنگره برگزار نمایند، یک سالن در اختیار آن ها نمی گزارند یعنی باید پول سالن و پذیرایی را بدهند، در کنگره اخیرمان شاهد بودیم که بچه های حزب با چه مشقتی پول دادند. خب این رابطه، رابطه دوطرفه ای نیست. دولت می خواهد احزاب رشد نمایند، اما هیچ کمکی نمی کند ضمن اینکه آن هایی که حزب نیستند می توانند تمام این کار و یا حتی فراتر از این کارها را انجام بدهند.

وی در خاتمه در مورد عدم دعوت برخی از احزاب به جلسات خانه احزاب اظهار کرد: برای حزب ما دعوت نامه ای ارسال نشد و به همین دلیل ما از پشت صحنه آن با خبر نیستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 254

به "شاکری در گفت وگو با خبرنگاران: کار احزاب در کشور تنها انتخابات نیست که کمیسیون ماده 10 حذف گردد، دولت می خواهد احزاب رشد نمایند، اما هیچ کمکی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاکری در گفت وگو با خبرنگاران: کار احزاب در کشور تنها انتخابات نیست که کمیسیون ماده 10 حذف گردد، دولت می خواهد احزاب رشد نمایند، اما هیچ کمکی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید