صدور 51 هزار دفترچه بیمه سلامت در استان کرمانشاه

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: تاکنون 2 هزار نفر در استان برای بیمه ایرانیان یا بیمه اجباری ثبت نام کرده اند و برای 51 هزار نفر نیز دفترچه بیمه 6 ماهه تا معین شدن شرایط ارزیابی وسع مالی آن ها صادر شده است.

صدور 51 هزار دفترچه بیمه سلامت در استان کرمانشاه

به گزارش ، کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: اگر افراد در سه دهک اول جامعه (اقشار ضعیف) قرار گیرند از حق بیمه رایگان استفاده می کنند، دهک چهارم 50 درصد حق بیمه یک سال معادل 290 هزار تومان را پرداخت می کنند و اگر جزء دهک پنجم به بعد باشند حق بیمه آزاد معادل 580 هزار تومان برای هر فرد در سال می پردازند.

مظفری حق بیمه سلامت یک خانواده چهار نفری را معادل یک دهم یک عمل جراحی برآورد کرد و گفت: در ماه های گذشته بیمه سلامت برای همه اقشار جامعه به صورت رایگان بود در حالی 90 درصد هزینه های درمان آن ها را دولت پرداخت می کرد، بنابراین وضع حق بیمه برای خانوار های دهک بالای جامعه که از تملک مالی برخوردارند یک نوع تقسیم ناعادلانه یارانه سلامت است.

این مقام مسئول در ادامه، یکی از مهم ترین ویژگی های بیمه سلامت را صدور دفترچه (کمتر از 15 دقیقه) برای افرادی که نیاز اوژانسی به بیمه دارند، دانست و افزود: کنندگان این بیمه در بیمارستان ها برای خدمت دهی به کسانی که نیاز اوژانسی به استفاده از بیمه دارند با صدور دفترچه 6 ماهه و دریافت نصف حق بیمه (290 هزار تومان) آمادگی دارند و خوبی این طرح این است بیمه شده همان لحظه می تواند از آن استفاده کند.

او با بیان اینکه کرمانشاه استانی محروم و آسیب پذیر است، گفت: سعی می کنیم همه جمعیت استان زیرپوشش بیمه قرار گیرد و از مردم می خواهیم گول افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند که ادعا می کنند با مبالغ کم برای آن ها دفترچه می گیرند، در حالی که بیمه سلامت در هیج جای کشور بدون حضور افراد دفترچه صادر نمی کند.

ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4676

به "صدور 51 هزار دفترچه بیمه سلامت در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 51 هزار دفترچه بیمه سلامت در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید