صعود 4 آزادکار ایران به یک چهارم نهایی قهرمانی دنیا، شکست شهبازی مقابل آمریکا

به گزارش مجله آزمون اول، در شروع رقابت های 5 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی امیدهای دنیا، نمایندگان ایران در 4 وزن برابر رقبایشان به رجحان رسیدند.

صعود 4 آزادکار ایران به یک چهارم نهایی قهرمانی دنیا، شکست شهبازی مقابل آمریکا

به گزارش خبرنگاران، در جریان دومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال دنیا 2019 که در بوداپست پایتخت مجارستان در حال برگزاری است، 5 آزادکار ایران در 5 وزن دوم به مصاف رقبایشان رفتند.

در وزن 61 کیلوگرم که 20 نفر حضور دارند، محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف چارلز تاکر از آمریکا رفت و در حالیکه 4 بر صفر از حریف خود عقب بود در نهایت با نتیجه 6 بر 4 به رجحان رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد آرسن هاروتونیان از ارمنستان عبور کند.

در وزن 74 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، مقابل دارخان یسنگالی از قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد. نخودی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار منصور سیرگاک قرقیزستان و بیامبادورج بات اردن از مغولستان می رود.

در وزن 86 کیلوگرم که 26 کشتی گیر حضور دارند، کامران قاسم پور در دور نخست مقابل هوانس مخیتاریان از ارمنستان با نتیجه 5 بر صفر به رجحان رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کریستوف سادوویک از لهستان رفت و در انتها با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف برنده مبارزه کشتی گیران مجارستان و مغولستان می رود.

در وزن 92 کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور اول، مقابل دن نیکال از آمریکا با نتیجه 12 بر 2 مغلوب شد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند. شهبازی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز کوشش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد، در غیر اینصورت حذف خواهد شد.

در وزن 125 کیلوگرم که 21 نفر حضور دارند، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سامهان جبرائیلوف از مولداوی 11 بر صفر به رجحان رسید. زارع در دور سوم و در یک چهارم نهایی با برنده تایکی یاماموتو از ژاپن و یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان پیکار می نماید.

به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های 5 وزن نخست که دیروز(دوشنبه) برگزار گردید، مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و علیرضا سرلک و امیرحسین حسینی در وزن 57 و 70 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند و امشب(سه شنبه) برای کسب مدال به مصاف رقبایشان خواهند رفت. همچنین ابوالفضل حاجی پور در 65 کیلوگرم حذف شد و علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم نیز بدلیل اتمام مهلت گذرنامه اش فرصت حضور در این رقابت ها را از دست داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3607

به "صعود 4 آزادکار ایران به یک چهارم نهایی قهرمانی دنیا، شکست شهبازی مقابل آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 4 آزادکار ایران به یک چهارم نهایی قهرمانی دنیا، شکست شهبازی مقابل آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید