صنعت برای همکاری با دانشگاه نیازمند قانون است

به گزارش مجله آزمون اول، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه باید شبکه علمی مرجع برای حل مسائل در داخل کشور توسط دانشگاه ها ساخته گردد، گفت: صنعت برای همکاری با دانشگاه ها نیازمند یاری به قانون مشخصی است که توسط دولت باید انجام گردد.

صنعت برای همکاری با دانشگاه نیازمند قانون است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با تاکید بر اینکه مقوله ای که بیش از هر زمان دیگری امروز به آن در سیر تحول احتیاج داریم، فرهنگ دانشگاهی است،گفت: به عقیده من دانشگاه باید به ایران متعالی فکر کند. در حال حاضر آنچه امروز در فعالیت های دانشگاهی و مراکز علمی مشاهده می کنیم، آن هدف مورد نظر جمهوری اسلامی نیست، درواقع گفتمان دانشگاه و فرهنگ دانشگاه در راستا غلط حرکت می نماید، زیرا باید دانشگاه با فعالیت های علمی اقتصاد را متحول کند.

تشکیل شبکه علمی مرجع برای حل مسائل در داخل کشور توسط دانشگاه ها

وی افزود: موضوع مهمی که باید در فعالیت های دانشگاهی اتفاق بیفتد، عنصر پژوهش است که باید در همه مراکز علمی نهادینه گردد، به طوری که در حال حاضر اگر مسأله ای را بر روی میز دانشگاه بگذارید، بدون شک راه چاره آن و راه برون رفت از آن مشکل در دانشگاه قابل حل است. این در حالی است که باید شبکه علمی مرجع برای حل مسائل در داخل کشور توسط دانشگاه ها ساخته گردد که این کار باید با ظرفیت علمی دانشگاه افزایش پیدا کند.

دانشگاه ها نباید امروز تنها به درآمد حاصل از فروش نفت اتکا نمایند

فتح الهی توضیح داد: دانشگاه های ما نباید امروز تنها به درآمد حاصل از فروش نفت اتکا نمایند، باید با استفاده از ظرفیت های داخلی و محصولات موجود در سطح کشور، اقتصاد را متحول نموده تا بتوانند رونق مالی را به وجود بیاورند.

دولت باید برای همکاری توسعه صنعت و دانشگاه ها گام های موثری بردارد

وی ادامه داد: دولت باید برای همکاری توسعه صنعت و دانشگاه ها گام های موثری بردارد؛ چراکه اکنون صنعت برای همکاری با دانشگاه ها احتیاجمند یاری به قانون مشخصی است که توسط دولت باید انجام گردد که در این زمینه هیچ کاری انجام نشده است.

نیروی انسانی ما دارای آی کیو 84 در بین دیگر کشورها است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس افزود: در حال حاضر نیروی انسانی در داخل کشور ما یکی از مهم ترین پتانسیل هایی است که دیگر کشورها از آن محروم هستند. درواقع نیروی انسانی ما دارای آی کیو 84 در بین دیگر کشورها است، شاید از لحاظ کمیت و کیفیت خیلی نیروهای نابغه نداشته باشیم، اما شرایط ما مطلوب است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14590

به "صنعت برای همکاری با دانشگاه نیازمند قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت برای همکاری با دانشگاه نیازمند قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید