طولانی ترین پل بر روی دریا در چین به بهره برداری رسید

به گزارش مجله آزمون اول، طولانی ترین پل بر روی دریا

رئیس جمهور کشور چین، شی جین پینگ طولانی ترین پلی که بر روی دریا بنا شده است را به طور رسمی افتتاح کرد. مراحل ساخت این پل که 9 سال پیش شروع شد، اکنون آماده بهره برداری است. 55 کیلومتر طول این پل و مسیری است که آن را به جاده اصلی اتصال می دهد به گونه ای که هنگ کنگ را به شبه جزیره ماکائو و همچنین به شهر جوهای در کشور چین وصل می نماید. خبرنگاران در این مطلب میخواهد اطلاعاتی از طولانی ترین پل بر روی دریا را به شما ارائه دهد.

طولانی ترین پل بر روی دریا در چین به بهره برداری رسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

تقریبا 20 میلیارد دلار نیز هزینه ساخت این پل بوده، در حالی که می بایست حدود دو سال پیش طبق برنامه ریزی ها افتتاح می شد. این پروژه نیز با مسائل زیادی در طول ساخت همراه بود تا جایی که حد اقل 18 کارگر در در حین ساخت، جان خود را از دست دادند. رئیس جمهور چین به همراه مقامات هنگ کنگ و ماکائو در مراسم افتتاح این پل شرکت کردند و امروز چهار شنبه مصادف با 24 اکتبر قرار است به صورت محدود اتوبوس ها از این پل عبور نمایند. به گفته مقامات چین که این پل می تواند بیش از 1.44 هزار میلیارد دلار به اقتصاد یاری کند.

ویژگی های این پل

این پل به گونه ای طراحی شده که در برابر طوفان و زلزله مقاوم است و برای ساخت آن تقریبا 400 هزار تن فولاد مصرف شده است، جالب است بدانید که با این مقدار فولاد 60 برج ایفل ساخته می شود. همچنین حدود 30 کیلومتر از جهت این پل از روی دریای جنوب در دلتای رودخانه پرل عبور می نماید و جالبتر این که 7 کیلومتر از آن، تونلی است که در زیر آب ساخته شده و با دو جزیره مصنوعی به این پل اتصال داده شده است.

تونل زیر آب توسط یکی از جزیره های مصنوعی به پل متصل شده است. در واقع هدف از ساخت این پل این است که این طرح بزرگ، قسمتی از نقشه چین برای تشکیل منطقه خلیج بزرگ می باشد و شامل هنگ کنگ، ماکائو و 9 شهر از جنوب چین است که در حال حاظر نزدیک به 68 میلیون نفر در این منطقه مشغول زندگی می باشند. قبل از ساخت این پل احتیاج بود تا حدود 4 ساعت این جهت طی شود و حالا با وجود آن حدود نیم ساعت طول می کشد تا این جهت طی شود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که کسانی که قصد دارند از این پل عبور نمایند می بایست مجوز مخصوصی را در این خصوص دریافت نمایند و مجوز مربوطه به صورت محدود صادر می شود و همه خودروها جهت دریافت این مجوز می بایست پول پرداخت نمایند. وسایل حمل و نقل عمومی از روی طولانی ترین پل بر روی دریا عبور نخواهند کرد، بلکه اتوبوس هایی که از طریق یک شرکت خصوصی اداره می گردند، مسئولیت حمل مسافران را از روی این پل را برعهده دارد، همچنین امکان عبور قطار نیز از روی این پل وجود ندارد.

تخمین مسئولان این گونه بوده است که حدود 9200 خودرو به طور روزانه از روی این پل که عنوان طولانی ترین پل بر روی دریا را دارد، عبور کند ولی با شرایط جدید و توسعه شبکه های مختلف حمل و نقل در منطقه، احتمالا تعداد متقاضیان عبور از پل کمتر خواهد بود.

دوربین های کنترل خمیازه

رسانه های محلی خبر تعبیه دوربین های مخصوصی روی طولانی ترین پل بر روی دریا می دهند که با هدف کنترل وضعیت رانندگان قرار داده شده است و قادر است میزان خستگی و همچنین خواب آلودگی رانندگان را محاسبه نماید، به طور مثال اگر در یک زمان معین بیشتر از سه مرتبه خمیازه بکشند، هشداری را در این خصوص دریافت می نمایند. علاوه بر این، جهت مقابله با حملات تروریستی محتمل دوربین هایی دارای حساسیت زیاد تمام نقاط را زیر نظر دارند و نیروهای پلیس ویژه ضد تروریسم نیز در طول پل و اطراف آن نگهبانی می دهند.

اما برخی از رسانه ها در مورد استحکام آن تردید دارند و همچنین نگرانی های زیادی هم در مورد تاثیرات این پل جدید بر محیط زیست منطقه وجود دارد. گروه های فعال در حوزه محیط زیست می گویند که این پروژه آسیب جدی به حیات موجودات زنده دریایی در منطقه وارد خواهد نمود مثل دلفین سفید چینی در دچار تهدید انقراض است.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2692

به "طولانی ترین پل بر روی دریا در چین به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین پل بر روی دریا در چین به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید