لهستان نخستین کشور ناتو که از ترکیه پهپاد می خرد

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر دفاع لهستان از تصمیم این کشور برای خریداری 24 فروند پهپاد نظامی از ترکیه خبر داده است.

لهستان نخستین کشور ناتو که از ترکیه پهپاد می خرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، لهستان به نخستین کشور عضو ناتو تبدیل خواهد شد که میخواهد پهپادهای نظامی مورد احتیاج خود را از ترکیه خریداری کند.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع لهستان نیز روز شنبه در اظهاراتی رسما تایید نموده است که این کشور 24 فروند پهپاد نظامی از ترکیه خریداری خواهد نمود.

قرار است نخستین فروند از پهپادهای ساخت ترکیه سال آینده به لهستان تحویل داده گردد. این پهپادها مجهز و مسلح به موشک های ضد تانک خواهد بود. لهستان همچنین بسته لجستیک و آموزشی را نیز خریداری خواهد نمود. این مطلب را ماریوژ بلاژاک وزیر دفاع لهستان گفته است.

وی اضافه کرد: پهپادهای نظامی ترکیه عملکرد خود را در جنگ ها ثابت نموده و یک شرکت نظامی قرار است خدمات مربوط به این پهپادها را ارائه دهد.

این قرارداد قرار است در جریان سفر هفته آینده رئیس جمهور لهستان به ترکیه به امضای دو طرف برسد.

از زمانی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فراوری پهپاد در این کشور را با هدف کاهش وابستگی به تسلیحات غربی افزایش داده، این کشور به چهارمین فراوریکننده عظیم پهپاد جهان تبدیل شده است.

ترکیه تا به امروز این پهپادهای نظامی خود را به کشورهای جمهوری آذربایجان، اوکراین، قطر و لیبی فروخته است. اردوغان در ماه مارس اعلام نمود که عربستان سعودی نیز مایل به خریداری این پهپادها است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25451

به "لهستان نخستین کشور ناتو که از ترکیه پهپاد می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان نخستین کشور ناتو که از ترکیه پهپاد می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید