لیبی، دولت الوفاق دعوت مصر را نپذیرفت

به گزارش مجله آزمون اول، دولت وفاق ملی دعوت مصر برای برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره لیبی را رد کرد.

لیبی، دولت الوفاق دعوت مصر را نپذیرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط- لیبیا وزیر خارجه دولت وفاق ملی دعوت مصر را برای برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب طی هفته جاری از طریق ویدئو کنفرانس رد کرد.

محمد طاهر سیاله در گفت وگو تلفنی با رئیس شورای اجرایی وزیران خارجه اتحادیه عرب با بحث و بررسی جدیدترین تحولات لیبی گفت: طرابلس دعوت مصر را برای برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره لیبی نمی پذیرد چراکه هیچ یک از مصوباتی که در نشست های بین المللی گدشته به تصویب رسیده تا به امروز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه نشست درخواستی مصر از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود، گفت: چنین نشستی شایستگی بررسی تحولات لیبی را ندارد چرا که پرونده هایی که در این زمینه مطرح است، به بحث و بررسی دقیق و عمیق نیاز دارد.

سیاله شرح داد: کوتاهی در هریک از این پرونده ها سبب می شود تا بحران لیبی عمیق تر و اختلافات گسترده تر شود و این به صلاح هیچ کس نیست.

پیش از این ، معاون دبیرکل اتحادیه آفریقا گفته بود: مصر درخواست برگزاری نشست اضطراری وزیران خارجه این اتحادیه به دبیرخانه اتحادیه عرب داده و این درخواست مورد تایید تعدادی از دولت های عربی قرار گرفته است.

حسام زکی با بیان اینکه عمان ریاست دوره این اتحادیه عرب را به عهده دارد، گفت: این اتحادیه درحال رایزنی با مسقط است تا زمان دقیق برگزاری نشست اضظراری اتحادیه عرب معین شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13487

به "لیبی، دولت الوفاق دعوت مصر را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، دولت الوفاق دعوت مصر را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید