محصولات ایران خودرو در کاهش قیمت از سایپا پیشی گرفتند

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: آنالیز قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار نشان می دهد که قیمت خودروها در گروه سایپا نسبت به هفته گذشته با کمی کاهش دارای ثباتی نسبی بوده و در گروه ایران خودرو نیز قیمتها کاهش بیشتری داشته است. این کاهشها عمدتا ناشی از کاهش معاملات در بازار و نبود خریدار است.

محصولات ایران خودرو در کاهش قیمت از سایپا پیشی گرفتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مقایسه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار نشان می دهد که نسبت به هفته گذشته علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال که همواره با تب وتاب خرید خودرو همراه بوده و این بازار را پررونق و قیمت ها را صعودی می کرد، اکنون تحت تاثیر کاهش معاملات و در حقیقت نبود خریدار، بازار خودرو آرام شده و با نوسان نزولی پیش می رود.

بر این اساس در بازار خودرو نسبت به هفته گذشته در محصولات پرتیراژ گروه خودروسازی سایپا کاهش 500 هزار تومانی تا دو میلیونی قیمت ها و در محصولات پرتیراژ گروه صنعتی ایران خودرو نیز کاهش یک تا هفت میلیون تومانی ایجاد شده است.

به طور مثال در گروه صنعتی ایران خودرو بیشترین کاهش قیمت به میزان هفت میلیون تومان مربوط به دنا بوده که از 148 میلیون تومان به 141 میلیون تومان رسیده است. پس از آن نیز محصول سمند EF7 با کاهش پنج میلیون تومانی از 115 میلیون تومان به 110 میلیون تومان رسیده است. سمند LX نیز از بیش از 102 میلیون تومان به 99 میلیون تومان رسیده و بیش از 3.5 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

پژو 206 تیپ 2 از 103 میلیون تومان در محدوده 100 میلیون تومان معین قیمت شده است. خودروهای سمند EF7 دوگانه سوز،سمند سورن، پژو پارس، پژو 206 تیپ 5 و وانت آریسان هریک حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت را نسبت به هفته گذشته تجربه نموده اند.

در حال حاضر قیمت سمند EF7 دوگانه سوز 126 میلیون تومان، سمند سورن 127 میلیون تومان، پژو پارس 117 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 116 میلیون تومان و وانت آریسان 72 میلیون تومان است.

در گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین کاهش قیمت مربوط به خودرو سایپا 111 بوده که افت دو میلیون تومانی داشته است که از 63 میلیون تومان در هفته گذشته اکنون 61 میلیون تومان معین قیمت شده است.

همچنین دو خودرو تیبا و سایپا 151 (وانت)، با یک میلیون تومان کاهش به ترتیب در رده قیمتی 67 میلیون تومان و 63 میلیون تومان قرار گرفته اند.

محصولات سایپا 131، سایپا 132 و تیبا 2 کاهش 500 هزار تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته داشته اند. ضمن اینکه دو محصول پرتیراژ ساینا و کوییک دنده ای نیز از هفته گذشته تا به امروز در ثبات قیمتی به ترتیب 75 میلیون تومان و 87 میلیون تومان قرار گرفته اند.

این درحالی است که میزان معاملات و مراجعه به مرکز شماره گذاری نیز با افت شدیدی روبرو بوده است. به گفته کارشناسان این حوزه، باتوجه به کاهش شدید معاملات، بازار خودرو در رکود کامل قرار گرفته و میزان معاملات به کمترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. این در حالی است که سالهای پیش در این ایام با توجه به افزایش تقاضای شب عید، قیمت خودروها با شیب تند فرایند صعودی به خود می گرفت؛ بنابراین احتمالا در روزهای آینده نیز این رکود همچنان بر بازار خودرو حاکم خواهد بود.

منبع اعلام قیمت ها اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7978

به "محصولات ایران خودرو در کاهش قیمت از سایپا پیشی گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات ایران خودرو در کاهش قیمت از سایپا پیشی گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید