محموله های پستی با موتورسیکلت های برقی ارسال می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، با امضای تفاهم نامه چهار جانبه میان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت ملی پست و یکی از شرکت های تولیدکننده محموله های پستی با موتورسیکلت های برقی ارسال می گردد.

محموله های پستی با موتورسیکلت های برقی ارسال می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک تفاهم نامه چهار جانبه میان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و یکی از شرکت های فراوری نماینده موتورسیکلت برقی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است که حدود 3 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی فراوری و در اختیار پستچیان ادراه پست قرار گیرد. در فاز اول این اقدام، 50 دستگاه از این موتور ها فراوری خواهد شد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: بر اساس آمار ها 18 درصد از آلایندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت ها است که عمده آن ها مربوط به موتور های کاربراتوری است.

وی اضافه نمود: موتور های کاربراتوری از جمله موتور ها با آلایندگی بالا است و هر یک از این موتور ها به اندازه 6 خودرو آلودگی ایجاد می نمایند.

به گفته منطقی، یکی از مسائل این حوزه، قیمت بالای موتورسیکلت های برقی در کشور است. اما شاید سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت، مردم را به خرید این نوع موتور ها ترغیب کند.

وی معتقد است که در صورت جایگزین کردن موتوسیکلت های برقی با بنزینی، سالانه 2 هزار و 100 لیتر به ازای هر دستگاه موتور سیکلت، کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: با پیاده سازی طرح جایگزینی موتور سیکلت های برقی با بنزینی برای 300 هزار دستگاه موتور سیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می یابد.

منطقی تاکید نمود: امضای این تفاهم نامه چهار جانبه در راستای فرهنگ سازی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در بومی سازی وسایل نقلیه برقی و توسعه زیر ساخت های مربوط به آن است.

بر اساس این تفاهم نامه قرار است 3 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی با قابلیت استفاده از طرح باتری SWAP فراوری گردد. موتور های برقی فراوری شده به موزعان پست معرفی شده از سوی شرکت پست با اعطای تسهیلات توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری واگذار می گردد.

در فاز اول اجرای این طرح به صورت پایلوت 50 دستگاه موتور سیکلت برقی توسط شرکت فراوری نماینده طرف تفاهم نامه، فراوری خواهد شد و چنانچه طرفین تفاهم نامه از قابلیت و کارائی موتورسیکلت های برقی فراوری شده، زمان تحویل موتورسیکلت ها و شماره گذاری آن ها رضایت داشتند، به شرط تامین تسهیلات لازم، قراردادی جداگانه برای تهیه مابقی 2950 موتور سیکلت منعقد خواهد شد.

بر اساس این تقاهم نامه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری متعهد شد تا نسبت به تامین تسهیلات نوسازی با کارمزد 4 درصد تا سقف 150 میلیون ریال برای هر موتورسیکلت، برای جایگزینی 50 دستگاه موتورسیکلت برقی با مهلت بازپرداخت 36ماهه اقدام کند.

معرفی 50 نفر از موزعین پست دارای شرایط لازم جهت اجرای مرحله پایلوت و معرفی 2950 نفر از موزعین پست دارای شرایط لازم جهت اجرای موضوع تفاهم نامه به شرط رضایت و تامین تسهیلات لازم از دیگر تعهدات این سازمان است.

همچنین ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است تا در زمینه فراهم کردن زمینه های لازم برای همکاری سایر بخش های معاونت و دیگر سازمان های دولتی مرتبط برای تسهیل در اجرای مناسب تفاهم نامه اقدام کند.

همچنین این ستاد موظف است زمینه تامین منابع اقتصادی و اعتباری در قالب تسهیلات برای توسعه خط فراوری موتورسیکلت برقی در حد مقدورات پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله اول (50 دستگاه موتور) را فراهم کند.

برنامه ریزی برای به کارگیری فناوری های نوین برای ارتقای خدمات، بهره وری و تسهیل در توسعه موتورسیکلت های برقی در کشور و کوشش در جهت برطرف موانع توسعه موتور سیکلت های برقی متکی بر فناوری های پیشرفته از دیگر تعهدات این ستاد در تفاهم نامه چهارجانبه امروز است.

فراوری 50 دستگاه موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی اعلام شده، تحویل 50 دستگاه موتور سیکلت برقی به موزعین پست حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه سال 99، فراوری و تحویل 2950 دستگاه موتورسیکلت برقی فراوری شده به موزعین پست معرفی شده توسط شرکت پست طی مدت تعیین و با مشخصات و شرایط قرارداد منعقده پس از تایید مراحل تست پایلوت و گارانتی موتورسیکلت های فراوری شده به مدت یک سال از زمان تحویل موتور سیکلت ها از جمله تعهدات شرکت فراوری نماینده موتور سیکلت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7121

به "محموله های پستی با موتورسیکلت های برقی ارسال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله های پستی با موتورسیکلت های برقی ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید