موگرینی: باید از ترامپ پرسید، از نظرش چه کسی دوست است، ما می دانیم که دوستانمان چه کسانی هستند، ما به دوستان و شرکا احتیاج داریم و دوستی را پرورش می دهیم

به گزارش مجله آزمون اول، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست خارجی امروز دوشنبه تاکید نمود باید از رئیس جمهوری آمریکا پرسید که او چه کسی را دوست قلمداد می نماید. دونالد ترامپ پیشتر اتحادیه اروپا را دشمن کشورش دانسته بود.

موگرینی: باید از ترامپ پرسید، از نظرش چه کسی دوست است، ما می دانیم که دوستانمان چه کسانی هستند، ما به دوستان و شرکا احتیاج داریم و دوستی را پرورش می دهیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بین المللی افه اسپانیا، فدریکا موگرینی نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست خارجی در واکنش به اظهارات جدید ترامپ به خبرنگاران گفت: اگر یک روزنامه نگار بودم، قطعا این پرسش را مطرح می کردم که از نظر رئیس جمهوری آمریکا چه کسی دوست اوست.

او اضافه کرد: ما بسیار واضح بیان نموده ایم که ایالات متحده دوست ماست و بارها هم گفته ام تغییر دولت دوستی میان کشورها و مردمان را تغییر نمی دهد. به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا می گویم که اطمینان داریم که آمریکا همیشه دوست و شریک است و به همین نحو باقی خواهد ماند.

با این حال موگرینی تاکید نمود: ما دوستان دیگری هم در دنیا داریم، مثل کانادا، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند و کشورهایی در آمریکای لاتین و کارائیب و آفریقا. به زودی هم توافقی تجاری با بعضی از آنها امضا می کنیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید نمود: ما در اتحادیه اروپا می دانیم که دوستانمان چه کسانی هستند و امید داریم دولت آمریکا هم تصویر روشنی از کسانی که دوست می داند، داشته باشد. ما به دوستان و شرکا احتیاج داریم و دوستی را به صورت سیستماتیک پرورش می دهیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3650

به "موگرینی: باید از ترامپ پرسید، از نظرش چه کسی دوست است، ما می دانیم که دوستانمان چه کسانی هستند، ما به دوستان و شرکا احتیاج داریم و دوستی را پرورش می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: باید از ترامپ پرسید، از نظرش چه کسی دوست است، ما می دانیم که دوستانمان چه کسانی هستند، ما به دوستان و شرکا احتیاج داریم و دوستی را پرورش می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید