نامه AFC بهانه جویی سیاسی است، به وسیله دادگاه عالی ورزش اقدامات لازم انجام می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، سخنگوی دولت در خصوص موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال ایران و دریافت میزبانی ها از کشورمان واکنش نشان داد.

نامه AFC بهانه جویی سیاسی است، به وسیله دادگاه عالی ورزش اقدامات لازم انجام می گردد

به گزارش خبرنگاران از فارس، علی ربیعی در مورد تصمیم کنفدارسیون آسیا برای محروم کردن ایران در میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی گفت: بخشی از آخرین کوشش های طرفداران منطقه ای ترامپ به حوزه های مختلفی از جمله ورزش منتهی شد.

وی با اشاره به نامه AFC عنوان نمود: در بخشی از نامه کنفدراسیون آسیا در مورد میزبانی ایران آمده است چالش های اقتصادی و تحریم های بین المللی مانع میزبانی شده است. تمام مسائلی که کنفدارسیون آسیا مطرح نموده بهانه جویی های سیاسی است.

ربیعی توضیح داد: تصمیمات غیرمنصفانه و ناعادلانه ای که در قبال ورزش کشور و فوتبال ملی و باشگاهی ایران در چند سال اخیر انجام شده، متاثر از تحریم های ظالمانه آمریکا و آخرین کوششهای علاقمندان به ترامپ برای منزوی کردن کشورمان و تداوم فشار حداکثری به ایران است. البته بدون تردید علاوه بر این اقدامات سیاسی، ترس از قدرت فوتبال ایران و جوانان با انگیزه آن هم وجود دارد. در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است.

وی گفت: تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا که به بهانه هایی همچون محدودیت در امور اقتصادی، بانکی و لجستیکی نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را از میزبانی محروم کردند و میزبانی گروه هایی که نمایندگان کشورمان در آن حضور داشتند به کشورهایی از قبیل عربستان، هندوستان و امارات سپرده شد، همچنین میزبانی های تیم ملی ایران در دیدارهای برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی در شرایط حساس رقابتی در گروه سوم آسیا به بحرین، رقیب جدی ایران در راه صعود واگذار شد، آخرین تصمیماتی است که با بی عدالتی ابلاغ شده و ضرر و زیان حقوق فوتبال ایران را موجب شده است. این تصمیم ظلمی آشکار در حق ملت ورزش دوست ایران اسلامی محسوب می گردد.

ربیعی گفت: البته ما می فهمیم که تحریم و مشکل انتقال مسائل اقتصادی را مسئولان کنفدراسیون بهانه سازی نموده اند و برای ما این بهانه جویی ها قابل قبول نیست. متاسفانه این اولین بار نبود که فوتبال ایران اسیر این بی عدالتی های محض در نهاد حاکمیتی فوتبال در قاره آسیا شد.

وی ادامه داد: در فصل گذشته نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت بی منطقی تصمیم بر لغو میزبانی های نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گرفت که با دستور و حمایت وزیر محترم ورزش و جوانان، تیمی متشکل مدیران باشگاه های ایرانی همراه با مدیران ورزش کشور به مقر کنفدراسیون رفتند و با اعتراض و اقدامات قانونی، میزبانی های نمایندگان ایران را پس گرفتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را تغییر داد و حق میزبانی نمایندگان ایران در بازی های برگشت دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا پس گرفته شد.

سخنگوی دولت گفت: در مورد اتفاقات اخیر که موجی از نارضایتی را در بین مردم ورزش دوست ایران نسبت به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بدنبال داشته است، پس از انتشار شایعه عدم میزبانی ایران برای مسابقات برگشت انتخابی جام جهانی 2022 و رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، وزیر ورزش و جوانان، دکتر سلطانی فر، به درخواست فدراسیون فوتبال همه اقدامات حمایتی را انجام و به شدت دنبال خواهد نمود.

ربیعی بیان داشت: در تاریخ 19 اسفند امسال (سه روز قبل از ابلاغ تصمیم AFC به ایران) دو نامه را به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رییس فیفا ارسال کرد و در این دو نامه ضمن اشاره برحق فدراسیون فوتبال ایران در میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 بر حمایت وزارت ورزش و جوانان از برگزاری این رویدادها در ایران تاکید نمود.

وی گفت: وزیر امور خارجه نیز نامه اعتراض آمیزی به رئیس فیفا نوشته و آقای صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز نیز در یادداشتی به توماس باخ رئیس IOC مراتب اعتراض ایران را بیان داشته است.

ربیعی گفت: آنچه مسلم است دولت با قاطعیت نسبت به احقاق حق مسلم ملت عزیز و حمایت از فوتبال ایران کوشش می نماید، از تمامی ظرفیتها برای از بین بردن این شرایط نامناسب و جو ناعادلانه که نسبت به ایران و متعاقب آن فوتبال کشورمان بوجود آمده، بهره می گیرد و با جدیت به وسیله مجاری قانونی و دادگاه عالی ورزش (CAS) اقدامات لازم را انجام می دهد.

سخنگوی دولت توضیح داد: در سرانجام به نکته ای اشاره می کنم، متاسفانه عده ای آنقدر به سوءاستفاده سیاسی عادت نموده اند و این امر به یک هدف و عادت دائمی برای آنها تبدیل شده این موضوع را حربه ای برای هجمه به دولت و سیاست خارجی قرار داده اند به جای فشار افکار عمومی به تصمیم گیران خارجی. نامه ای که به آن اشاره شد دلایل را به وضوح ذکر نموده اند فارغ از اینکه کنفدراسیون تحریم را بهانه قرار داده اینها هم حاضر نیستند حتی یک کلمه در مورد آثار تحریم حرف بزنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23192

به "نامه AFC بهانه جویی سیاسی است، به وسیله دادگاه عالی ورزش اقدامات لازم انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه AFC بهانه جویی سیاسی است، به وسیله دادگاه عالی ورزش اقدامات لازم انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید