واکنش الحوثی به اتهام زنی آمریکا درباره نفت کش صافر

به گزارش مجله آزمون اول، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلابی یمن به اتهام زنی واشنگتن علیه این جنبش در مورد عدم همکاری با سازمان ملل درباره نفت کش صافر واکنش نشان داد.

واکنش الحوثی به اتهام زنی آمریکا درباره نفت کش صافر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد علی الحوثی در واکنش به اتهام زنی واشنگتن درباره عدم همکاری انصارالله با سازمان ملل در مورد نفت کش صافر، تأکید کرد که گفته های وزارت خارجه آمریکا تنها حدس است.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: انصارالله در سند راه چاره فراگیر برای انتها دادن به جنگ که در آوریل گذشته به سازمان ملل ارائه شد، پیشنهاد اعزام تیم فنی تحت نظارت سازمان ملل برای ارزیابی اوضاع نفت کش صافر، اجرای تعمیرات اولیه و ارائه توصیه های فنی لازم جهت تعمیر و نگهداری این کشتی مطرح شد.

او اضافه کرد که این پیشنهاد شامل توافق بر سر توصیه های تیم فنی در مورد طرح استخراج نفت از نفتش کش به روشی ایمن و پمپاژ مجدد آن به این کشتی بود.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الحوثی همچنین تأکید کرد که گفته های وزارت خارجه آمریکا تنها حدس است.

وزارت خارجه آمریکا شنبه گذشته انصارالله را به همکاری با سازمان ملل و اعطای اجازه برای تعمیر و نگهداری نفت کش صافر فراخوانده و گفته بود که انصارالله مسئول هر گونه نشت نفت از این نفت کش و آسیب های انسانی و زیست محیطی آن خواهد بود.

نفت کش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر 2016 مانع دسترسی به نفت کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11400

به "واکنش الحوثی به اتهام زنی آمریکا درباره نفت کش صافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش الحوثی به اتهام زنی آمریکا درباره نفت کش صافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید