وزارت خارجه یونان یاری به آدریان دریا را رد کرد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، اسپوتنیک در خبری فوری گزارش داد که وزارت خارجه یونان بدنبال تهدید آمریکا، اعلام نموده که به نفتکش آدریان دریا یاری نمی کند.

وزارت خارجه یونان یاری به آدریان دریا را رد کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

معاون وزارت خارجه یونان با اعلام اینکه کشتی آدریان دریا در حال حرکت به سمت بندر Kalamata این کشور است اظهار داشت که آتن یاریی به این نفتکش نخواهد کرد.

دیروز سه شنبه ییانیس پلاکیوتاکیس (Yiannis Plakiotakis) وزیر کشتی رانی یونان در سخنانی گفت: آتن تاکنون برای پهلو دریافت نفتکش آدریان دریا (گریس 1) درخواست رسمی را دریافت ننموده است.

وزیر کشتی رانی یونان در این باره گفت که وزارتخانه تحت امر وی علاوه بر وزارت خارجه کشورش موضوع مذکور را پیگیری می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، آزادی نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس 1) در جبل الطارق پس از آن صورت گرفت که بعضی مقامات محلی این منطقه از مخالفت آمریکا با آزادسازی این نفتکش خبر داده بودند و یک مقام رسمی جبل الطارق نیز گفته بود که واشنگتن خواهان توقیف و مصادره نفتکش ایرانی به نفع آمریکاست، هرچند درنهایت مقامات جبل الطارق درخواست های آمریکا را رد نموده و دستور برطرف توقیف و آزادی این نفتکش را صادر کردند.

از سوی دیگر، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته بود که هر گونه کوشش برای یاری رسانی به این کشتی که از گریس 1 به آدریان دریا 1 تغییر نام یافته و بنابر گزارش ها راهی یونان است، به مثابه ارائه یاری مادی به یک سازمان تروریستی خارجی قید شده در فهرست آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2354

به "وزارت خارجه یونان یاری به آدریان دریا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه یونان یاری به آدریان دریا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید