مجلس اروپا خواهان برقراری آتش بس فوری در افغانستان شد

به گزارش مجله آزمون اول، نمایندگان اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافق سیاسی برای تقسیم قدرت در افغانستان خواهان اعلام آتش بس فوری و دائمی در این کشور شدند.

مجلس اروپا خواهان برقراری آتش بس فوری در افغانستان شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رئیس کمیته روابط خارجی و هیئت روابط با افغانستان با انتشار بیانیه ای مشترک از توافق سیاسی برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان استقبال نموده و افزودند که این توافق اجازه می دهد تا فرایند جامع صلح شروع گردد.

در ادامه بیانیه، مجلس اروپا با تاکید بر تحقق صلح از همه ذینفعان در افغانستان خواست تا بدون تعلل توافق را بطور کامل اجرا نمایند.

مجلس اروپا همچنین به مردم افغانستان و دولت و نیروهای امنیتی این کشور اطمینان داد که یاری های اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت و از تمام ذینفعان در افغانستان نیز خواست تا آتش بس فوری و دائم برقرار نمایند.

پیش از این اتحادیه اروپا تهدید نموده بود که ادامه بحران انتخاباتی و اختلافات بین رهبران سیاسی افغانستان بر یاری های اروپا از افغانستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

روز گذشته نیز عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و نمایندگان اتحادیه اروپا در افغانستان در ملاقات با یکدیگر درباره توافقنامه سیاسی تقسیم قدرت، پیشرفت ها در فرایند صلح، آتش بس، تبادل زندانیان، تسریع آغاز مذاکرات فراگیر صلح و حمایت اتحادیه اروپا از کوشش های صلح صحبت کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11705

به "مجلس اروپا خواهان برقراری آتش بس فوری در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا خواهان برقراری آتش بس فوری در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید