سرانجام 20 سال حضور نظامی ایتالیا در افغانستان با هزینه های هنگفت

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا نوشت: ایتالیا بعد از 20 سال حضور نظامی در افغانستان، پس از هزینه کردن میلیاردها دلار و از دست دادن دهها سرباز، روز چهارشنبه عملیات خروج نیروهایش از افغانستان را تکمیل کرد و به دو دهه حضور نظامی خود در قالب طرح عقب نشینی سریع نیروهای ناتو از افغانستان انتها داد.

سرانجام 20 سال حضور نظامی ایتالیا در افغانستان با هزینه های هنگفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشورهای عضو ائتلاف ناتو چندی پیش توافق کردند ماموریت خود در افغانستان را پس از آنکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درخواست انتها طولانی ترین جنگ واشنگتن را عنوان کرد، پایان دهند.

لورنزو جیورینی وزیر دفاع ایتالیا گفت: شب گذشته، ماموریت ایتالیا در افغانستان رسما به انتها رسید.

وی اضافه کرد: اما تعهد جامعه جهانی به افغانستان که با ایتالیا شروع می گردد، اینجا پایان نمی یابد و به اشکال دیگری ادامه خواهد داشت که از تقویت همکاری های توسعه ای گرفته تا حمایت از نهادهای جمهوری افغانستان را شامل می گردد.

براساس اعلام وزارت دفاع ایتالیا، 50 هزار نظامی ایتالیایی طی 20 سال گذشته و پس از آنکه حملات یازده سپتامبر، زمینه مداخله نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان را فراهم کرد، به افغانستان اعزام شدند. در این مدت، 53 نظامی ایتالیایی در افغانستان کشته و 723 تن زخمی شدند.

ایتالیا یکی از پنج کشوری بود که در کنار آمریکا، ترکیه، انگلیس و آلمان بیشترین مشارکت را در عملیات افغانستان داشته است.

این ماموریت غیررزمی به رهبری ناتو با هدف آموزش به نیروهای افغان انجام شد تا برقراری امنیت در این کشور پس از خروج نیروهای خارجی تضمین گردد.

آلمان هم روز سه شنبه بیان کرد که همه نظامیانش، افغانستان را در قالب طرح بزرگترین عقب نشینی ترک نموده اند.

خبرگزاری فرانسه تاکید نمود که عقب نشینی این نیروها، نگرانی از قدرت دریافت طالبان در افغانستان را افزایش داده است.

در این میان، رم روندی را کلید زده است تا آندسته از شهروندان افغان را که به نیروهای ایتالیایی در زمان استقرارشان در افغانستان یاری کردند، به ایتالیا منتقل کند.

ارتش ایتالیا، 270 فرد ذیصلاح در این زمینه را شناسایی نموده است و تحقیقات در خصوص 400 نفر دیگر را در دست انجام دارد.

هشتاد و دو شهروند افغان که بیشتر آنها مترجم و خانواده هایشان هستند، 14 ژوئن (24 خرداد) وارد فرودگاه فیومیچینو شهر رم شدند.

به تازگی دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد که نیروهای آمریکایی تا ماه سپتامبر (َشهریور) از افغانستان خارج خواهند شد، بدون آنکه شرطی بگذارد. متعاقب آن دولت افغانستان بیان کرد که به این تصمیم دولت آمریکا احترام می گذارد و در زمینه خروج آنان همکاری خواهد نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 26432

به "سرانجام 20 سال حضور نظامی ایتالیا در افغانستان با هزینه های هنگفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام 20 سال حضور نظامی ایتالیا در افغانستان با هزینه های هنگفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید